تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳
کد خبر : 9564

واکنش عجیب بازار به پیش‌فروش خودروسازان/ خودرو گران شد!

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، هرچند سیاستگذاران عرصه صنعت خودرو به دنبال آن هستند که با اجرای طرح پیش‌فروش خودرو، مانع از افزایش قیمت در این بازار شوند، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد با وجود پیش‌فروش خودرو در دو هفته اخیر، تنها در یک هفته اخیر برخی از خودروهای داخلی تا ۱۰ درصد هم افزایش

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، هرچند سیاستگذاران عرصه صنعت خودرو به دنبال آن هستند که با اجرای طرح پیش‌فروش خودرو، مانع از افزایش قیمت در این بازار شوند، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد با وجود پیش‌فروش خودرو در دو هفته اخیر، تنها در یک هفته اخیر برخی از خودروهای داخلی تا ۱۰ درصد هم افزایش قیمت در بازار را تجربه کردند.

سیاستگذاران عرصه صنعت خودرو به دنبال آن هستند که با اجرای طرح پیش‌فروش خودرو، مانع از افزایش قیمت در این بازار شوند. اما آیا این هدف محقق شده است؟

در دو هفته اخیر سایپا و ایران‌خودرو پیش‌فروش خودرو داشتند.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، اما آبا با این پیش‌فروش و توزیع رانت قابل توجه در این طرح‌ها به دلیل ارزانی خودروهای پیش‌فروش در مقابل قیمت‌ها بازار نتیجه‌بخش بود؟

بررسی قیمت‌ها نشان می‌دهد تنها در هفته اخیر خودرو ساینا به میزان دو درصد، خودرو تیبا۲ به میزان چهار درصد، تیبا صندوق‌دار به میزان شش درصد و خودرو سمند هم به میزان ۱۰ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است.

طبق گزارش اقتصادنیوز، براساس ارزیابی بازار مدل صندوقدار تیبا هفته گذشته را با رشد شش درصدی به پایان رساند و قیمت آن به 145 میلیون تومان رسید. ساینا دیگر محصول صندوقدار سایپا نیز با رشد نزدیک به دو درصدی نسبت به هفته اول آبان با قیمتی 163 میلیون تومان خرید و فروش شد. همچنین قیمت تیبا 2 به 164 میلیون تومان و قیمت سمند به 225 میلیون تومان رسیده است.

بیشتر بخوانید؛
اولین تحرکات بازار هفته/ صف خرید در نماد خودرو
عرضه خودرو در بورس منتفی شد
وضعیت بازار مسکن یک هفته مانده به انتخابات آمریکا

نویسنده:

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × چهار =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان