شهربورس
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۹
کد خبر : 83458

مزیت صندوق های صدور ابطالی برای سرمایه گذاران ریسک گریز بورس

مزیت صندوق های صدور ابطالی برای سرمایه گذاران ریسک گریز بورس
یک کارشناس اقتصادی و فعال حوزه بازار سرمایه معتقد است، بازار سرمایه و فعالیت در آن تابعی از ریسک است و سرمایه‌گذاران باید آمادگی لازم برای صعود و نزول شاخص را داشته باشند.

هاتف سیدپور، کارشناس اقتصادی و مدیر موسسه آموزشی سرآمد در گفت‌وگو با شهر بورس اظهار داشت: خرید و فروش مستقیم سهام در بازار سرمایه یک فعالیت اقتصادی به شمار می‌رود، به همین دلیل این سال‌ها دارای متقاضیان بسیاری شده است.

وی با اشاره به اینکه بازار سرمایه برای سرمایه‌گذاری عموم هم توجیه‌پذیر است، عنوان کرد: افرادی که توانایی سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه و قدرت خرید و فروش سهام را ندارند، می‌توانند برای جلوگیری از هرگونه ضرر مالی صندوق‌های سهامی را جایگزین خرید و فروش سهام کنند.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه، نزولی و صعودی شدن بازارها بخشی از ماهیت و هویت آنها است، اظهار داشت: در سال‌های گذشته بازار سهام رکوردهای مختلفی را به جای گذاشته است، در مقاطعی، سرمایه‌گذاران نتواسته‌اند از سرمایه‌های خود محافظت کنند. در نتیجه یک بدبینی نسبت به این بازار پیدا کرده‌اند. این افراد می‌توانند با سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سهامی به خصوص صندوق‌های صدور و ابطالی سطح نگرانی خود را نسبت به ریزش سرمایه‌های خود پایین بیاورند.


بیشتر بخوانید: با 100 میلیون تومان در 1402 چه کنیم؟


سیدپور ادامه داد: صندوق‌های سهامی به خصوص صندوق‌های صدور و ابطالی نقدشوندگی بهتر و بیشتر دارند. در شرایطی که بازار به سمت نزولی شدن حرکت می‌کند، سهام‌داران می‌توانند از سرمایه‌های خود به صورت بهتری محافظت کنند.

وی افزود: تمامی بازارها دامنه ریسک خود را دارند. هیچ بازاری وجود ندارد که در صورت ورود به آن تضمینی در رابطه با سود قطعی و صد درصدی ارایه شود. وقتی وارد بازار سرمایه می‌شویم باید دامنه ریسک آن را هم بپذیریم. یکی از جذابیت‌های فعالیت در بازار سرمایه همان ریسک‌ها و شرایط نزولی و صعودی آن است. گاهی ممکن است که در بازار سرمایه دارایی‌های افراد قدرت نقدشوندگی پایینی پیدا کرده و به صف فروش برود؛ اما مزیت صندوق های صدور و ابطالی این است که قدرت نقدشوندگی بالاتری دارند.

این کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه، خرید و فروش سهام نیاز به شناخت دقیق بازار دارد، گفت: برای خرید صندوق‌های سهامی صدور و ابطالی هم باید نهایت دقت را به خرج داد. سرمایه‌گذاران می‌توانند برای یک سرمایه‌گذاری موفق سبدی از این صندوق‌ها تهیه کرده و مدیریت آن را به دست بگیرند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: تمامی فعالیت‌ها در بازار سرمایه تابعی از ریسک است، سرمایه‌گذاران باید با اشراف به این شرایط وارد بازار شده و مبتنی بر نیاز خود اقدام به سرمایه‌گذاری و یا خرید و فروش سهام کنند.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بیست − 13 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان