صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۹
کد خبر : 123566

قیمت پراید رکورد تازه‌ای زد + مقایسه

قیمت پراید رکورد تازه‌ای زد + مقایسه
در طول دوره ریاست جمهوری ابراهیم رئیسی، قیمت پراید به عنوان یکی از ارزان‌ترین خودروهای موجود در بازار ایران، به میزان ۲۳۰ میلیون تومان یا ۱۶۴ درصد افزایش یافته و اکنون خرید این خودرو برای قشر متوسط جامعه به یک رویای دست‌نیافتنی تبدیل شده است.

به گزارش شهر بورس، دولت سیزدهم با شعارهای پررنگ و لعابی در حوزه اقتصادی از مرداد ۱۴۰۰ فعالیت خود را آغاز کرد. این دولت، همچنان خود را حامی محرومان معرفی می‌کند، اما با گذشت حدود ۳۰ ماه از فعالیتش، بیشترین فشار را بر قشر کمتر برخوردار جامعه اعمال کرده است. در این مدت، قیمت پراید به عنوان یکی از ارزان‌ترین خودروهای موجود در بازار ایران، به میزان ۲۳۰ میلیون تومان یا ۱۶۴ درصد افزایش یافته و اکنون خرید این خودرو برای قشر متوسط جامعه به یک رویای دست‌نیافتنی تبدیل شده است.

این افزایش قیمت در دولت‌های گذشته نیز مطرح بوده است. در دوره‌ی محمد خاتمی، که به لحاظ اقتصادی جزو پایدارترین دوره‌های پس از انقلاب محسوب می‌شود، تغییرات قیمت پیکان، به عنوان یکی از ارزان‌ترین خودروهای موجود در بازار، نسبت به دولت سیزدهم به‌شدت پایدار بوده است. همچنین در دوره‌ی محمود احمدی‌نژاد، با توقف تولید پیکان، پراید توانست به محبوبیت بالایی دست پیدا کند.

مشاهده بیشتر:

حسن روحانی نیز در دوره‌ی خود، قیمت پراید را از ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به ۲۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان افزایش داد. اما با آغاز دولت ابراهیم رئیسی، قیمت پراید به طور قابل توجهی افزایش یافته است. این موضوع در حالی رخ داده است که با گذشت چهار سال از توقف تولید، مدل‌های صفر کیلومتر پراید هنوز هم در بازار وجود دارند.

این افزایش ۱۶۴ درصدی قیمت پراید در دولت فعلی، در شرایطی که ثبات نسبی در اقتصاد کشور حاکم بوده و با توجه به قراردادهای منعقده میان چین و ایران، میزان فروش نفت از وضعیت قابل قبولی برخوردار است، بسیار چشم‌گیر است.

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 + دوازده =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان