شهربورس
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۲
کد خبر : 19586

کارشناس ارشد بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس مطرح کرد؛

سایه سنگین دلار بر بازار سرمایه/ بازدهی بورس تا پایان سال چقدر است؟

سایه سنگین دلار بر بازار سرمایه/ بازدهی بورس تا پایان سال چقدر است؟

یک کارشناس ارشد بازار سرمایه بازدهی بورس تا پایان سال را پیش‌بینی کرد.

فردین آقابزرگی در گفت‌وگو با خبرنگار شهر بورس، درباره روند بازار سرمایه از ابتدای سال 1400، اظهار داشت: بازدهی یک درصدی شاخص کل از ابتدای سال، نشان از حرکت نوسانی  و رو به اصلاح دماسنج بازار سرمایه دارد. برخی از مؤلفه‌های تأثیرگذار از جمله نرخ بهره، دلار و سیاست‌های پولی که متغیرهای تأثیرگذاری به‌حساب می‌آیند، نسبت به دو ماه گذشته تغییر چندانی نداشته است.

بیشتر بخوانید: شرکت‌های بنیادی پتانسیل رشد خوبی دارند/ گزارشات مالی شرکت‌ها جذاب بود

وی افزود: قول‌هایی مبنی بر نزولی بودن روند نرخ دلار داده شده بود، اما این اتفاق فعلاً رخ نداده است. این اتفاق، سایه سنگینی بر فضای بورس افکنده و شاهد حرکات سینوسی در بازار سرمایه هستیم. این موضوع، نشان دهنده آن است افراد به حاشیه سود اندک یا سیو سود رضایت می‌دهند و یا پس از شکل‌گیری تقاضا، اقدام به عرضه می‌کنند. به همین موضوع، فعلاً شاهد یک دوران متعادل در بورس هستیم.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: ادامه این روند متلاطم و تورم غیرقابل‌پیش‌بینی در سال جاری، نکات اثرگذار منفی بر بورس است. نکته مثبتی که در این میان وجود دارد، احتمال حضور مشاوران و افراد باتجربه، فراجناحی و متخصص در تیم اقتصادی دولت است.

بیشتر بخوانید: خرید سهام یا صندوق؛ کدام سرمایه گذاری بهتری است؟!

آقابزرگی با اشاره به برگزاری مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید در هفته جاری، خاطرنشان کرد: پس از برگزاری مراسم تحلیف، وزرای پیشنهادی آقای رئیسی معرفی و سپس از مجلس رأی اعتماد خواهند گرفت. پس در نتیجه، دوره‌ای حداقل یکی، دو هفته برای آغاز کار دولت جدید خواهیم داشت که از این دوران به عنوان دوره انتظار نیز نام برده می‌شود.

این کارشناس ارشد بازار سرمایه در پاسخ به این سؤال که «روند بازار تا پایان سال به چه شکلی خواهد بود؟»، گفت: پیش‌بینی می‌شود تا انتهای سال، پربازده‌ترین حد بازار، معادل نرخ تورم در حدود 40 تا 50 درصد باشد.

بیشتر بخوانید: تاثیر تغییر دولت بر بازار سرمایه/ منفی‌های بورس ناامیدکننده نیست

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پانزده − 6 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان