شهربورس
تاریخ انتشار : جمعه ۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
کد خبر : 18504
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای تاثیر تغییر دولت بر بازار سرمایه/ منفی‌های بورس ناامیدکننده نیست بسته هستند

تحلیگر بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس:

تاثیر تغییر دولت بر بازار سرمایه/ منفی‌های بورس ناامیدکننده نیست

تاثیر تغییر دولت بر بازار سرمایه/ منفی‌های بورس ناامیدکننده نیست

یک تحلیلگر بازار سرمایه بر جذابیت قیمتی سهام بورس تاکید کرد و گفت: منفی‌های بازار به معنای آغاز یک ریزش و ناامیدی نیست.

ایمان رئیسی در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره تاثیر وضعیت اقتصاد کلان کشور بر روند بورس، اظهار داشت: شرایط اقتصادی، اصلاً شرایط خوبی نیست. بورس هم که دماسنج اقتصادی کشور به حساب می‌آید و شرایط موجود، تاثیر خود را بر روی بورس خواهد گذاشت.

وی افزود: با اتفاقاتی که در نیمه اول 99 افتاد و کسری بودجه و تورمی که به وجود آمد؛ همه دست به دست هم داد تا در اکثر سهم‌ها شاهد افزایش شدید قیمتی باشیم و پس از آن وارد یک ریزش شدید شویم. در ادامه بازار کمی به تعادل رسید اما با دستکاری‌های انجام شده، اکثر سهام قفل شدند. در این مقطع، هیچ اعتمادی نسبت به بورس وجود ندارد.

این تحلیلگر تکنیکال بازار سرمایه، راجع‌به روند بورس در هفته پیش‌رو، گفت: در روزهای گذشته شاخص کل و اکثر سهم‌های بزرگ بازار حدود 60 درصد رشد کردند و به همین خاطر، احتمال اصلاح بیشتر از احتمال رشد است. در تحلیل‌هایی که داشتیم، روند بازار در هفته آینده را خنثی پیش‌بینی کردیم، اما احساس می‌کنیم بازار کمی با اصلاح مواجه شود.

بیشتر بخوانید:منفی‌های فعلی، سیگنال خروج نیست!

رئیسی با اشاره به افزایش نرخ دلار در روزهای گذشته، خاطرنشان کرد: دلار اگر محدوده 26 هزار تومان را پشت سر بگذارد، از نظر تکنیکالی می‌تواند تا حوالی 29 هزار تومان نیز پیش برود. در این مقطع، فقط دوست داریم خوش‌بین و امیدوار باشیم که شرایط اقتصادی کشور بهبود یابد. اگر نرخ دلار نتواند به بیشتر از 26 هزار تومان برسد، می‌توان آن را کنترل کرد و به سمت نرخ‌های پایین‌تر آورد.

وی در پاسخ به این سوال که «تغییر و تحولات انجام شده در دولت چه تاثیری بر روی بازار سرمایه خواهد گذاشت؟»، عنوان کرد: آقای رئیسی پیش از انتخابات به تالار بورس رفتند و یک خوش‌بینی در بین اهالی بازار ایجاد شد، اما وقتی پول نباشد، پدر خانواده نمیتواند کاری انجام بدهد. تا زمانی که تحریم‌ها پابرجاست و ارز حاصل از فروش نفت به ایران برنمی‌گردد، دولت نیز نمی‌تواند کار خاصی انجام بدهد.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه «بسیاری از سهم‌های بازار برای خرید در قیمت‌های جذابی قرار دارند»، یادآور شد: اینکه می‌گوییم احتمال منفی بودن بازار در هفته پیش‌رو وجود دارد، به معنای آغاز یک ریزش و ناامیدی نیست و پیش‌بینی می‌شود که شاخص کل روندی مانند سال 96 داشته باشند.

بیشتر بخوانید: روند بازار تا پایان سال صعودی است

بیشتر بخوانید: تاثیر نرخ ارز بر بازار طلا

بیشتر بخوانید: پیشنهاد عرضه اقساطی سهام دولتی به مردم

ایمان رئیسی ادامه داد: اگر در این هفته گروهی بخواهد مورد توجه بازار قرار بگیرد، گروه فلزات اساسی است که با نرخ‌های جهانی آن نیز با افزایش مواجه شدند. قیمت مس، سرب و روی در بازارهای جهانی افزایش یافته و گزارش سه ماهه اکثر شرکت‌های گروه فلزات اساسی نیز گزارش‌های خوبی بودند.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان