فارابی
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹
کد خبر : 45572
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای تاثیر نرخ ارز بر بازار طلا بسته هستند

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت‌وگو با شهر بورس:

تاثیر نرخ ارز بر بازار طلا

تاثیر نرخ ارز بر بازار طلا

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران از تاثیر نرخ ارز بر بازار طلا سخن و گفت و اعلام کرد: با افزایش نوسانات، قیمت ها حتی ساعت‌به‌ساعت هم تغییر پیدا می‌کنند.

ابراهیم محمدولی در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره تاثیر نرخ ارز بر بازار طلا ، اظهار داشت: زمانی که نوسانات در بازارها ایجاد می‌شود، به دلیل مشخص نبودن قیمت واقعی، رفتار متقاضی هم کُند می‌شود. در این شرایط افراد نمی‌داند که برای خرید اقدام کنند و یا اگر صاحب این دارایی هستند، به دنبال فروش آن باشد.

وی افزود: در این مقاطع، بازار طلا همیشه کُند عمل می‌کند و ممکن است گاهی دادوستد درون سکه و طلای خام ایجاد شود. برخی از سرمایه‌گذارانی که طلای خام خریدوفروش می کنند، در این بازار فعالیت ندارند و به دلیل اینکه نمی‌خواهند سرمایه‌شان را به صورت پول نقد نگه‌داری کنند، به این بازار ورود می کنند.

بانک آینده

بیشتر بخوانید: روند صعودی نرخ طلا و سکه/ دلار هم صعودی شد

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در ادامه خاطرنشان کرد: هنگامی که این اتفاقات رخ می‌دهد، متأسفانه نوسانات طلا شدت پیدا می‌کند و قیمت ها حتی ساعت‌به‌ساعت هم تغییر پیدا می کنند. امیدواریم بازار ارز، آرامش خود را به دست بیاورد تا طلا هم به ثبات برسد. اگر ثبات در بازارها حاکم شود، دادوستد در آن بازار انجام می‌گیرد، چرخ تولیدکنندگان می‌چرخد و اصناف هم می‌توانند با آرامش به کسب و کار خود ادامه بدهند.

محمدولی در پاسخ به این سوال که «با توجه به شرایط کنونی بازار طلا، به معامله گران این بازار دارید؟»، گفت: آنهایی که این کار را می کنند و سرمایه‌اش را دارند، حتماً از تفکر کافی هم برخوردار هستند. فقط به آنها توصیه می‌کنم در این موارد خیلی عجولانه تصمیم نگیریم و با آرامش حرکت کنیم. امیدوارم کمی صبر داشته باشیم تا بازار آرامش خود را پیدا کند.

وی با اشاره خطرات احتمالی خریدوفروش طلای خام، یادآور شد: افرادی که در صنعت طلا فعالیت ندارند، به طلای خام ورود پیدا نکنند، چون طلای خام اطلاعات و دانش خاص خود را می‌طلبد و هر کسی اطلاعات کافی برای خریدوفروش آن را ندارد.

بیشتر بخوانید: طلا؛ دارایی امن و پشتیبان محکم در برابر تورم/ زمان خرید سکه رسید؟
بیشتر بخوانید: روند بازار تا پایان سال صعودی است
بیشتر بخوانید: پیشنهاد عرضه اقساطی سهام دولتی به مردم

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

پراپ تریدینگ

کمان