شهربورس
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۷:۰۷
کد خبر : 45054
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای طلا؛ دارایی امن و پشتیبان محکم در برابر تورم/ زمان خرید سکه رسید؟ بسته هستند

یادداشت/

طلا؛ دارایی امن و پشتیبان محکم در برابر تورم/ زمان خرید سکه رسید؟

طلا؛ دارایی امن و پشتیبان محکم در برابر تورم/ زمان خرید سکه رسید؟

در کشورهایی همانند ایران که تورم به‌عنوان یکی از معضلات جامعه به‌حساب می‌آید، طلا و سکه، کالاهایی هستند که به خوبی توانایی پوشش این تورم را دارند.

به گزارش شهر بورس، طلا همواره یکی از جذاب‌ترین گزینه‌ها برای سرمایه‌گذاران مختلف به شمار می‌آید و همیشه طرفداران ویژه خود را در بین مردم دارد.

طلا و سکه، همیشه پشتوانه بسیار محکمی برای قشرهای مختلف جامعه هستند و حتی دولت‌ها نیز از آن به‌عنوان پشتوانه پول ملی کشورشان بهره می‌برند.

در کشورهایی همانند ایران که تورم به‌عنوان یکی از معضلات جامعه به‌حساب می‌آید، طلا و سکه، کالاهایی هستند که به خوبی توانایی پوشش این تورم را دارند. به عبارت ساده‌تر، اگر ما به‌ جای نگهداری پول نقد، آن را به طلا و یا سکه تبدیل کنیم، ممکن است از این اقدام سودی به دست نیاوریم، اما قطعاً ارزش پول‌مان نیز از بین نرفته و حتی کاهش هم نخواهد یافت.

بیشتر بخوانید:
پیش‎بینی آینده طلا/ دلار به کدام سو می‎رود؟

سرمایه‌گذاران همواره اعتقاد و علاقه خاصی به خرید در قیمت‌های ارزنده دارند. برای خرید سکه، دو راهکار پیش روی سرمایه‌گذاران قرار دارد؛ یکی بررسی حباب سکه و دیگری بررسی آن از لحاظ تکنیکالی.

با بررسی حباب سکه امامی با نرخ دلار بالای 28 هزار تومان، می‌توان دریافت که این فلز گران‌بها دارای حباب منفی است. در صورتی که سکه دارای حباب منفی باشد، به این معناست که پایین‌تر از ارزش واقعی خود معامله می‌شود و اگر حباب مثبت داشته باشد، به این معناست که قیمت آن بالاتر از ارزش واقعی است.

در حال حاضر، حباب منفی سکه به بیش از 130 هزار تومان رسیده و از این لحاظ برای خرید مناسب به نظر می‌رسد، اما از لحاظ تکنیکالی چطور؟

بررسی نمودار مربوط به سکه نیز از رسیدن قیمت این فلز گران‌بها به یک محدوده حمایتی بسیار مستحکم خبر می‌دهد که می‌تواند رشد احتمالی را پیش روی این فلز زرد قرار بدهد.

بیشتر بخوانید:
طلا و سکه گران شدند

محدوده 11 میلیون و 450 هزار تومان حمایت بسیار قوی برای سکه طرح جدید به‌حساب می‌آید که از این محدوده نیز بازگشت خوبی داشته و خود را به قیمت‌های جذابی رسانده است.

نرخ دلار؛ بر روی قیمت سکه یک مؤلفه بسیار تأثیرگذار به‌حساب می‌آید که در صورت رشد آن، قیمت سکه نیز در بازار ایران با رشد مواجه خواهد شد. با توجه به اینکه دلار نیز در یکی، دو روز اخیر روند صعودی داشته همچنان می‌توان به ادامه رشد قیمت سکه امیدوار بود.

پیش بینی می‌شود خرید سکه در این مقطع هم برای سرمایه‌گذاران کوتاه‌مدتی و هم برای سرمایه‌گذاران بلندمدتی یک پیشنهاد جذاب و کم ریسک به‌حساب بیاید.

یادداشت از امیر ملک زاده

نویسنده:

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

پراپ تریدینگ

کمان