شهربورس
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۸:۵۸
کد خبر : 43061
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای پیش‎بینی آینده طلا/ دلار به کدام سو می‎رود؟ بسته هستند

پیش‎بینی آینده طلا/ دلار به کدام سو می‎رود؟

پیش‎بینی آینده طلا/ دلار به کدام سو می‎رود؟

دلار این هفته به حمایت مهم خود رسیده و اونس نیز راه کاهشی در پیش گرفته است.

به گزارش شهر بورس، در شرایطی که سطح فروش‌ها در روزهای ابتدایی هفته در بازار ارز بالا رفته بود، روز دوشنبه، کمی قدرت خریداران بیشتر شد. در سومین روز هفته، دلار توانست در سطح ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومانی مورد حمایت معامله‌گران قرار بگیرد و با ۴۰ تومان افزایش به بهای ۲۷ هزار و ۵۷۰ تومان برسد.

به نظر می‌رسد روز دوشنبه نوسان‌گیران افزایشی توانستند با ایجاد تردیدهایی درباره به سرانجام رسیدن مذاکرات هسته‌ای آتی، بخشی از خریداران را به بازار بازگردانند. با این حال، همچنان حجم معاملات پایین بود و بیشتر بازیگران ارزی تمایلی به خرید و فروش نداشتند.

در این میان، بخشی از معامله‌گران عنوان می‌کردند که در صورت شروع مذاکرات هسته‌ای، فضای تردید تا حدی زدوده خواهد شد و بار دیگر فروش‌های ارزی افزایش خواهد یافت. در شرایط فعلی، معامله‌گران نشان داده‌اند که به راحتی حاضر به از دست دادن حمایت ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومانی نیستند.

از آن سو، افزایشی‌های بازار در روزهای اخیر قادر نبودند که اسکناس آمریکایی را به بالای محدوده ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان ببرند.

به این ترتیب می‌توان گفت که دلار در آبان ماه گرفتار زندان و دامنه قیمتی محدودی در بازه ۲۷ هزار و۵۰۰ تا ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان شده است. هر چقدر دامنه نوسان قیمت دلار کاهش پیدا کند، تمایل نوسان‌گیران برای حضور در بازار کاهش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید:
وزیر اقتصاد: بازار سرمایه در بلندمدت بسیار سودده است

بر اساس گزارش دنیای اقتصاد، یکی از متغیرهایی که نوسان قیمت دلار را در روز دوشنبه تحت تاثیر قرار داد، افزایش قیمت حواله درهم بود. روز گذشته نرخ حواله درهم به بالای خط ۷ هزار و ۵۰۰ تومانی رفت و همین عامل زمینه‌ساز تقویت انتظارات افزایشی شد.

در سال‌های اخیر بین روند قیمت دلار و درهم رابطه مستقیمی بوده است، ‌در نتیجه طبیعی است که رشد یکی منجر به افزایش دیگری شود.

به گفته تحلیل‌گران فنی، در صورتی که قیمت حواله درهم بالای خط ۷ هزار و ۵۰۰ تومانی باقی بماند، خریداران بیشتری وارد بازار ارز خواهند شد. برخی از معامله‌گران باور دارند که در روزهای آتی، بازارساز برای جلوگیری از رشد بیشتر درهم، عرضه حواله‌ای خود را بالا خواهد برد.

در صورتی که درهم به زیر خط ۷ هزار و۵۰۰ تومانی برگردد، میزان فروش‌ها نیز در بازار ارز داخلی بیشتر خواهد شد. البته بیشتر فعالان اعتقاد دارند که به دلیل مبهم بودن آینده مذاکرات هسته‌ای، ‌در شرایط کنونی، دلار افزایش یا کاهش معناداری را تجربه نخواهد کرد و نوسان در دامنه محدودی را تجربه خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:
نقدینگی در حال خروج از بازار است

روز دوشنبه با توجه به افزایش جزئی قیمت دلار، سکه امامی نیز در مسیر صعودی قرار گرفت. در سومین روز هفته، فلز گران‌بهای داخلی ۱۰ هزار تومان رشد را به ثبت رساند و در محدوده ۱۱ میلیون و ۸۴۰ هزار تومان قرار گرفت.

بخش دیگری از علت رشد محدود سکه، توقف نزول اونس طلا در بازارهای جهانی تا ساعت ۳ بعدازظهر بود. طلا که در انتهای هفته گذشته افت سنگینی را به ثبت رسانده و مرز هزار و ۸۰۰ دلاری را از دست داده بود، روز دوشنبه تا ساعت ۳ بعدازظهر در محدوده هزار و ۷۸۰ دلار تغییرات محدودی را تجربه کرد.

اگر اونس طلا به راه کاهشی خود ادامه می‌داد، احتمال داشت که سکه‌بازان در موقعیت فروش قرار بگیرند و به افزایش محدود دلار توجه نشان ندهند.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

پراپ تریدینگ

کمان