شهربورس
تاریخ انتشار : یکشنبه ۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶
کد خبر : 42877
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای نقدینگی در حال خروج از بازار است بسته هستند

مدیر مسئول شهر بورس:

نقدینگی در حال خروج از بازار است

نقدینگی در حال خروج از بازار است

امیر توپچی پور در گفت‌وگو با بیدار بورس، اظهار داشت: بازار سرمایه روزهای سختی را پشت سر می‌گذارد و سهامداران متضرر این روزها حال‌وروز خوشی ندارند و گلایه‌ها به اوج خود رسیده است. اما باید دید دلایل وضعیت این روزهای بازار چیست و بازار به چه سمتی پیش می‌رود؟ وی افزود: شاخص کل بورس روز

امیر توپچی پور در گفت‌وگو با بیدار بورس، اظهار داشت: بازار سرمایه روزهای سختی را پشت سر می‌گذارد و سهامداران متضرر این روزها حال‌وروز خوشی ندارند و گلایه‌ها به اوج خود رسیده است. اما باید دید دلایل وضعیت این روزهای بازار چیست و بازار به چه سمتی پیش می‌رود؟

وی افزود: شاخص کل بورس روز گذشته به محدوده یک‌میلیون و ۳۷۵ هزار واحد رسید و به نظر می‌رسد با توجه به فشار فروشی که این روزها در بازار وجود دارد، قادر به حفظ محدوده‌های فعلی نباشد و احتمال افت شاخص کل حتی تا محدوده‌های یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار هم دور از ذهن نیست.

مدیر مسئول آژانس خبری شهر بورس ادامه داد: در صورت افت شاخص کل تا محدوده یادشده، برخی از لیدرهای بازار حمایت‌های فعلی خود را از دست داده و وضعیت بدتری نیز تجربه کنند.
خساپا و خودرو به‌عنوان لیدرهای گروه خودرویی و وبصادر و وتجارت به‌عنوان لیدرهای گروه بانکی وضعیت خوبی ندارند و با وجود حمایت‌های خوب حقوقی، همچنان با فشار فروش روبه‌رو هستند و در صورتی که روز یکشنبه هم این وضعیت ادامه داشته باشد حمایت‌های فعلی این نمادها از دست خواهد رفت که همین اتفاق می‌تواند فشار فروش را در بازار دوچندان کند.

بیشتر بخوانید:
افزایش فشار فروش در نمادهای بزرگ بازار

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: در سوی دیگر شاخص هم‌وزن نیز افت محسوسی داشته و به محدوده حمایتی ۳۷۰ هزار واحد رسیده است. انتظار می‌رود امروز هم شاهد بازاری منفی باشیم که در این صورت ممکن است محدوده حمایتی ۳۶۵ تا ۳۷۰ هزار واحد شاخص هم‌وزن ازدست‌ رفته و کف‌های پایین‌تری نیز تجربه کند.

وی در ادامه گفت: روز گذشته هم همچون هفته قبل شاهد خروج نقدینگی حقیقی از بازار بودیم و نزدیک به یک هزار میلیارد تومان پول حقیقی از بازار خارج شد. در حالی که بازار از کمبود شدید نقدینگی رنج می‌برد شاهد عرضه انواع و اقسام پذیره‌نویسی‌ها در بورس هستیم که همین موضوع نیز می‌تواند بیش‌ازپیش باعث خروج نقدینگی از بازار شده و سهامداران را حتی در سهام ارزنده به سمت فروش ترغیب کند.

بیشتر بخوانید:
اعتماد مردم را در بورس سلاخی کردند

توپچی پور گفت: اما این پایان اخبار و اتفاقات منفی برای بازار سرمایه نیست؛ هنوز ۲۴ ساعت از اظهارات علی صالح‌آبادی رئیس‌کل بانک مرکزی درباره لزوم تعامل بازار پول و سرمایه نگذشته بود که خبر افزایش نرخ بهره بین‌بانکی به ۲۰.۳۱ درصد منتشر شد تا این خبر منفی نیز معاملات بازار سرمایه در روزهای آینده را تحت‌الشعاع قرار داده و وضعیت نا به سامان بورس را بدتر کند. ارزندگی بورس این روزها بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود ولی نبود نقدینگی و ارزش معاملات پایین بازار باعث شده تا خریداران بسیار محتاطانه عمل کنند و فروشندگان نبض بازار را در دست بگیرند.

وی در پایان عنوان کرد: حال این روزهای بازار با توجه به بی‌توجهی مسئولان و ترس سهامداران به دلیل افت سنگین قیمت سهام، به این سادگی‌ها خوب نخواهد شد و شاید متعادل شدن بازار در محدوده‌های فعلی بهترین اتفاق ممکن باشد اما پیش‌بینی می‌شود روند نزولی در بازار همچنان ادامه داشته باشد.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان