شهربورس
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۰
کد خبر : 81994

رونمایی از تالار برق سبز بورس انرژی ایران

رونمایی از تالار برق سبز بورس انرژی ایران
مدیرعامل بورس انرژی در ابتدای مراسم رونمایی از تالار برق سبز بورس انرژی ایران تاکید کرد امروز روزی مهم برای صنعت برق و بازار سرمایه است.

به گزارش شهر بورس، علی نقوی، مدیرعامل بورس انرژی ایران در ابتدای این مراسم با تاکید بر اینکه امروز روزی مهم برای صنعت برق و بازار سرمایه است عنوان کرد: گسترش انرژی‌های تجدیدپذیر بیش از هر چیز به فعال‌شدن بخش خصوصی در زمینه تامین مالی نیازمند است.

او ادامه داد:

این مهم ممکن نیست جز با راه‌اندازی بازاری که با تکیه بر عناصر شفافیت و کارآیی از ساختارهای متمرکز دولتی تمرکززدایی کند.

به گزارش مدیریت ارتباطات بورس انرژی ایران، او با بیان اینکه تولید انرژی تجدیدپذیر و بازار این نوع انرژی‌ها در سال‌های اخیر به طرز فزاینده‌ای در جهان مورد توجه قرار گرفته است، عنوان کرد: «مروری بر برنامه‌های کشورهای همسایه ایران نیز از توجه جدی آن‌ها به تولید انرژی تجدیدپذیر حکایت دارد.


بورس انرژی امروز میزبان عرضه فرآورده های هیدروکربوری


مدیرعامل بورس انرژی ایران در ادامه این مراسم با تاکید بر اینکه با تغییر سکان‌داری وزارت نیرو در دو سال گذشته رویکرد متفاوتی آغاز شد عنوان کرد: نتیجه همکاری وزارت نیرو و بورس انرژی ایران در زمینه اقدام به بررسی و ارائه راهکارهای مرتبط با «توسعه مبادلات برق در بورس انرژی» منجر به ابلاغ دستورالعمل توسعه مبادلات برق در بورس انرژی ایران در روزهای پایانی اسفندماه سال گذشته توسط وزیر محترم نیرو شد و امروز زیررساخت‌های فنی و معاملاتی در بورس انرژی ایران به ایستگاه آغاز معاملات رسید.

او در ادامه اظهار داشت: معاملات برق تجدیدپذیر در بورس در اقتصادهای پیشرفته و در شماری از کشورهای اروپایی و امریکایی مدت‌هاست رونق گرفته و خوشحالیم که اعلام کنیم جمهوری اسلامی ایران به عنوان نخستین کشور غرب آسیا آغازگر معاملات برق تجدیدپذیر در بورس انرژی خود است.

مدیرعامل بورس انرژی ایران در بخش پایانی سخنرانی در رویداد رونمایی از تالار برق سبز با اشاره به اینکه این اقدام امکان صادرات برق تجدیدپذیرها در شرایط غیرپیک را فراهم می‌کند گفت: با توجه به ناترازی گاز و سوخت در ایران این موضوع بسیار مهم و کلیدی است.

به گزارش مدیریت ارتباطات بورس انرژی ایران نقوی با بیان اینکه نرخ برق تجدید پذیر در برخی از کشورهای همسایه تا ۲ برابر نرخ خرید تضمینی در ایران گفت: صدور مجوز صادرات به نیروگاه‌های تجدیدپذیر و رفع انحصار از توانیر برای صادرات برق، گام مهمی در توسعه صنعت برق کشور خواهد بود.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

11 − 7 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان