صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹
کد خبر : 83688

ضیغمی:

روند واردات خودرو تسهیل می‌شود

روند واردات خودرو تسهیل می‌شود
سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران، گفت: به‌زودی شاهد ترخیص خودرو‌های بیشتری خواهیم بود و روند واردات خودرو تسهیل خواهد شد.

به گزارش شهر بورس، «مهدی ضیغمی» با بیان اینکه از آذرماه سال گذشته، موضوع واردات خودرو ابلاغ شد، اظهار داشت: همان زمان رایزنی‌ها برای انجام این کار آغاز شد، زیرا مسیر‌های وارداتی بسته بود و پیش از آن نیز تجربه تحریمی نداشتیم.

او افزود: مشکلات را نمی‌توانستیم به سرعت بر طرف کنیم و باید قانون رعایت می‌شد، به همین دلیل با تمرکز بیشتری پیش رفتیم که نیازمند زمان بود.

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران، ادامه داد: با قوانین موجود امکان واردات وجود نداشت و دست دولت باز نبود، زیرا این قوانین بر اساس مصوبات مجلس شورای اسلامی تصویب شده بود و تغییر آن کار سختی بود.


بیشتر بخوانید: جزئیات عرضه اولیه نیان الکترونیک اعلام شد


ضیغمی گفت: از اول دی ماه ۱۴۰۱ به صورت فراقانونی مقرر شد تا شرایط واردات خودرو تسهیل شود و مقررات استاندارد و گمرک در اردیبهشت‌ماه امسال به صورت مصوبه ابلاغ شد تا واردات خودرو برای اولین بار انجام شود.

او با اشاره به واردات خودرو با استاندارد یورو ۵ تاکید کرد: به‌زودی شاهد ترخیص خودرو‌های بیشتری خواهیم بود و روند واردات خودرو تسهیل خواهد شد.

سرپرست سازمان توسعه تجارت با تاکید بر اینکه واردکنندگان خودرو ارز مورد نیاز را دریافت کردند، گفت: پلاک گذاری خودرو‌های وارداتی موقع تحویل انجام می‌شود.

ضیغمی گفت: در مرحله اول ۱۵۰ خودرو، در مرحله دوم ۳۵۰ خودرو . به‌زودی ۸۵۰ خودروی وارداتی از گمرک غرب تهران وارد خواهد شد و طی ۶ ماه آینده، تحویل‌ها انجام می‌شود و انتظار داریم خودرو‌های بیشتری نیز وارد شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

10 − 7 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان