صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۷
کد خبر : 65262

پرواز بازار سرمایه در دو روز طوفانی/ رشد بورس تا کجا ادامه دارد؟

پرواز بازار سرمایه در دو روز طوفانی/ رشد بورس تا کجا ادامه دارد؟

رشد بازار سرمایه طی دیروز و امروز، توجه سرمایه‌گذاران را به این بازار جلب کرده است، اما رشد بورس تا کجا ادامه دارد؟

به گزارش شهر بورس، بازار سرمایه طی دیروز و امروز، رشد قابل توجهی را به ثبت رسانده و شاخص کل در نزدیکی کانال یک میلیون و 500 هزار واحد قرار گرفته؛ اما رشد بورس تا کجا ادامه دارد؟

سید جواد درواری مدیر سرمایه گذاری شرکت سبدگردان آمیتیس در گفت و گو با شهر بورس درباره وضعیت بازار سرمایه اظهار داشت: بورس در پاییز 1401 نوسان قابل توجهی داشت و شاخص کل از ابتدای مهرماه روند نزولی خود را آغاز کرد و از محدود یک میلیون و 328 هزار واحد محدوده یک میلیون و 240 هزار واحد سقوط کرد.


بیشتر بخوانید: بازار منتظر گزارش سه شرکت ها


وی با اشاره به عوامل تاثیرگذار بر بازار، خاطرنشان کرد: از عمده دلایل ادامه‌دار ریزش شاخص بورس اوراق بهادار و خروج پول از این بازار می‌توان به عواملی مانند مباحث پیرامون مذاکرات هسته‌ای، عدم وجود نقدینگی، نرخ بهره بین‌بانکی، قیمت‌گذاری دستوری تولیدات و محصولات شرکت‌ها¬، تأمین مواد اولیه برخی صنایع و مباحث انرژی آنها، کسری بودجه دولت و فروش اوراق بدهی و … اشاره کرد.

این فعال بازار سرمایه ادامه داد: همچنین اتفاقات داخلی و نگرانی‌ها در خصوص جنگ روسیه و اوکراین به‌عنوان عاملی خارجی در پاییز سال جاری به این موضوع دامن زد و ریزش شاخص با سرعت بیشتری صورت گرفت، اما با همزمانی سه عامل افزایش نرخ ارز، افزایش قیمت جهانی مواد اولیه و جلسه حمایتی از بازار سرمایه مسئولان اقتصادی کشور و بسته ده بندی آن، شاخص کل بورس اوراق بهادار توانست در مدت‌زمان کوتاهی تا محدوده یک میلیون و 426 هزار واحد افزایش یابد.

رشد بورس تا کجا ادامه دارد؟

درواری افزود: بازار سرمایه کشور در شرایطی است که سرمایه‌گذاران ارزیابی و پیش‌بینی خود نسبت به حال و آینده را با درجه ریسک بسیار زیاد می‌بینند و با اینکه قیمت سهام بسیار از شرکت‌ها ارزنده است، با احتیاط بسیار زیادی اقدام به سرمایه‌گذاری در این بازار می‌کنند.


بیشتر بخوانید: استقبال از سهام یار بر مدار صعودی


به گفته وی؛ به نظر می‌رسد تا شرایط اقتصادی و سیاسی به ثبات نرسد و سرمایه‌گذاران در پیش‌بینی‌ها و تصمیمات سرمایه‌گذاری خود به درجه مناسبی از قابلیت اطمینان نرسند، صعودهای بازار سرمایه موقتی، پر ریسک و نوسانی است.

درواری به تحلیل وضعیت بورس از منظر تکنیکالی پرداخت و تصریح کرد: از نظر تکنیکال، با توجه به ثبت سایه بلند و پایینی در کندل شاخص کل انتظار داریم تا شاخص کل در هفته آینده شرایط متعادل رو به صعودی داشته و در میان‌مدت با توجه به تأیید شدن واگرایی مخفی مثبت در تایم فریم هفتگی انتظار رشد شاخص تا محدوده سقف قبلی در یک میلیون و 600 هزار واحد را خواهیم داشت.

خبرنگار: مژده ابراهیمی

آخرین اخبار اقتصادی را در کانال تلگرام شهر بورس بخوانید

 

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

15 + 17 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان