شهربورس
تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۷
کد خبر : 55197

در گفت‌وگو با شهر بورس؛

جواد درواری: بازار منتظر گزارش سه شرکت ها است

جواد درواری: بازار منتظر گزارش سه شرکت ها است
یک کارشناس بازار سرمایه به تشریح سه گروهی پرداخت که احتمالاً سبزپوشی آنها در روزهای آینده زیاد است.

سید جواد درواری در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره وضعیت بازار سرمایه، اظهار داشت: در سه هفته ابتدایی تیرماه 1401 شاخص کل از محدوده یک میلیون و 533 هزار واحد تا محدوده یک میلیون و 490 هزار واحد کاهش یافت و با افت دو 2.82 درصدی همراه بود. پس از چندین روز کاهش، بازار در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته به لطف گزارشات خوب شرکت­ های گروه پالایشی و فراورده­ های نفتی، شاخص کل با رشد بیش از 6 هزار و 517 واحد افزایش به کار خود پایان داد.


بیشتر بخوانید: بورس هفته آخر تیر 1401 چه می شود؟


وی افزود: به نظر می‌رسد، سایه سنگین ابهام در توافق یا عدم توافق مذاکرات هسته ­ای و تاثیر نتایج آن بر بازار سرمایه، کاهش قیمت­های جهانی محصولات پایه با توجه به تصمیمات فدرال رزرو در پی سیاست­های پولی انقباضی و افزایش نرخ بهره آمریکا، تفاوت معنادار نرخ ارز نیما با بازار آزاد، افزایش نرخ بهره بین بانکی در محدوده 95/20 و حداقل نرخ توافق باز خرید به محدوده 91/20 ، قیمت ­گذاری دستوری در بسیاری از کالاها و محصولات تولیدی شرکت­های بورسی، ابهام در ارزیابی بهای تمام شده، هزینه ها و حاشیه سود شرکت­ ها در 3 ماهه اول سال و… از عمده دلایل ادامه روند کاهشی بورس و عدم اعتماد سرمایه ­گذاران به بازار سرمایه و کاهش حجم معاملات و خروج پول از این بازار است.

این کارشناس بازار سرمایه یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود در روزهای پیش‌رو، معاملات بازار در اکثر صنایع متعادل با گرایش به سمت منفی دنبال شود و برای برخی صنایع مانند صنعت فراورده‌­های نفتی با توجه به گزارشات خوب شرکت های مربوطه، صنعت دارویی با توجه به افزایش نرخ فروش محصولات، صنعت بانکی و موسسات اعتباری با افزایش همراه باشد.

سید جواد درواری عنوان کرد: امیدواریم با انتشار گزارش فعالیت شرکت ­ها در فصل بهار و برطرف شدن برخی از ابهامات و مشکلات بازار سرمایه و بازگشت اعتماد سرمایه­ گذاران، بازاری سبز را در روزهای گرم تابستان شاهد باشیم.

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

20 − هشت =

پراپ تریدینگ

کمان