شهربورس
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
کد خبر : 60650

شهر بورس گزارش می‌دهد؛

استقبال از سهام یار همچنان بر مدار صعودی/ تعداد خریداران به 170 هزار نفر رسید

استقبال از سهام یار همچنان بر مدار صعودی/ تعداد خریداران به 170 هزار نفر رسید
یک کارشناس بازار سرمایه گفت: در شرایط فعلی، بیمه سبد سهام حمایتی اقدامی به موقع بود که جلوی روند نزولی بازار سرمایه را گرفت و به آن اعتبار بخشید.

شهر بورس – مصطفی منطقی: استقبال از سهام یار همچنان بر مدار صعودی است که در این راستا، امروز با خرید بیش از 54 هزار اوراق اختیار فروش تبعی سبد سهام با نماد «سهام یار» مجموع افرادی که سبد سهام خود را بیمه کرده اند به بیش از 170 هزار نفر رسید.

سید جواد درواری مدیر سرمایه گذاری و سبدگردانی شرکت سبدگردان آمیتیس در گفت‌وگو با شهر بورس، اظهار داشت: شرایط فعی بازار سرمایه به صورتی بوده که نرخ ارز، سود بانکی، نرخ خوراک گاز و… ریسکی را به بازار سرمایه القا می کنند که سرمایه سرمایه گذاران را با نوسان همراه کرده است.


بیشتر بخوانید: کش و قوس بین خریداران و فروشندگان در بازار سرمایه


این کارشناس بازار سرمایه افزود: پیرو جلسه ای که برای حمایت فوری از بازار سرمایه انجام شد، بسته ده بندی برای حمایت از سهامداران خرد ارائه شد که صندوق تثبیت بازار سرمایه اوراقی را تحت عنوان اوراق اختیار فروش تبعی سبد سهام منتشر کرد که کاری به موقع و به‌جا بود که مراجع ذیصلاح هم از آن به منظور اعتبار بخشی  و رونق بازار سرمایه استفاده کردند.

درواری ضمن دعوت از سهامداران برای بیمه کردن سبد سهامی خود، توضیح داد: همه اشخاص حقیقی که ارزش سبد سهامشان کمتر از 100 میلیون تومان است می توانند بر مبنای 4 آبان  1401 نماد سهام یار به قیمت 1 ریال را خریداری و پرتفوی خود را بیمه کنند چون تنها تا 28 آبان زمان دارند.

درواری تاکید کرد: سهامداران به این نکته توجه داشته باشند که در تاریخ سررسید بیمه باید سهامی را که در سبد پایه خود دارند، به همان میزان وجود داشته باشد چون در این صورت می توانند اگر ارزش ذاتی سهامشان کمتر از 100 میلیون شد هم مبلغ ضرر خود را دریافت و هم 20 درصد سود تضمین شده سبد خود را دریافت کننند.

جواد درواری

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شش + 17 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان