شهربورس
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵
کد خبر : 60641

کش و قوس بین خریداران و فروشندگان در بازار سرمایه/ بورس هفته آینده به کدام سو می رود؟

کش و قوس بین خریداران و فروشندگان در بازار سرمایه/ بورس هفته آینده به کدام سو می رود؟
بازار سرمایه پس از رشد اخیر خود، طی روزهای گذشته به محلی برای کش و قوس میان خریداران و فروشندگان تبدیل شده است؛ اما بازار در هفته آینده به کدام سو خواهد رفت؟

ابراهیم ساجد کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره وضعیت بازار سرمایه، گفت: آبان برای سهامداران ماهی پر از ناامیدی و امید بود. پس از ماه‌ها روند نزولی در بازار سرمایه و خروج پول حقیقی از بازار، از 4 آبان شاهد تغییر روند چند ماه گذشته بودیم و با رشد دلار نقدی که از اواخر مهر شروع شده بود، اهرم مناسبی این بار برای بازارسرمایه شد.

وی افزود: با حمایت‌های حقوقی، شاهد صف خرید بعضی دلاری‌های بزرگ بازار همچون فولاد، فملی شپنا، شبندر و … بودیم که باعث شد فضای روانی بازار بعد از فروش های پنیک قبل‌تر از آن تلطیف یابد.

ابراهیم ساجد با اشاره به مولفه‌های اثرگذار بر بازار سرمایه، خاطرنشان کرد: با انتشار داده بیکاری آمریکا که بیشتر از مقدار مورد انتظار بود و در ادامه با افت مقدار تورم آمریکا نسبت به مقدار مورد انتظار باعث افزایش امید به کاهش میزان افزایش نرخ بهره شد که باعث افت ایندکس دلار و رشد قیمت کامودیتی ها از جمله نفت، مس و روی شد.


بیشتر بخوانید: بورس نیازمند تحرک های مثبت


این فعال بازار سرمایه داد: در ادامه با انتشار اخبار امکان تعدیل سیاست های کووید صفر چین و افزایش امید بازگشایی مشاغل در چین و رشد تقاضا به رشد قیمت کامودیتی ها کمک کرد که این بار قیمت های جهانی نیز به کمک بازار سرمایه آمد تا دو متغیر رشد دلار و افزایش قیمت جهانی به بهبود چشم انداز سودآوری شرکت ها کمک کند.

ابراهیم ساجد بیان کرد: در کنار حمایت حقوقی، شاهد بهتر شدن فضای معاملاتی بودیم و در روزهای اخیر با افزایش عرضه پس از رشد مقطعی شاهد کش و قوس در بین خریداران و فروشندگان بودیم که برآیند آن عدم تغییر با اهمیت شاخص کل بوده است.

وی به پیش‌بینی روند معاملات بازار طی روزهای آینده پرداخت و عنوان کرد: به نظر می‌رسد طی هفته آینده احتمال استراحت بیشتر شاخص کل محتمل‌تر باشد تا پس از دست به دست شدن سهام و اصلاح زمانی، برای رشد سریع مقطع اخیر، بازار با در نظر گرفتن متغیرهای بنیادی شاهد شکل گیری روند ادامه معاملات باشد.

به گفته ابراهیم ساجد؛ همچنان نرخ بهره در دنیا و داخل کشور بالا بوده، کسری بودجه سال جاری و لایحه بودجه سال بعد و محدودیت‌های تحریم عامل فشار به بازار سرمایه همچنان وجود دارند که مانع از ایجاد خوش بینی می شوند.

ابراهیم ساجد

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × 3 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان