شهربورس
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۳
کد خبر : 54722

مدیر سرمایه گذاری کارگزاری بانک خاورمیانه در گفت‌وگو با شهر بورس مطرح کرد؛

بورس نیازمند تحرک های مثبت

بورس نیازمند تحرک های مثبت
ابراهیم ساجد مدیر سرمایه گذاری کارگزاری بانک خاورمیانه گفت: بورس در یکی از مبهم ترین وضعیت های خود قرار دارد.

شهر بورس – مژده ابراهیمی: ابراهیم ساجد مدیر سرمایه گذاری کارگزاری بانک خاورمیانه در گفت‌وگو با شهر بورس، با بیان اینکه بورس نیازمند تحرک های مثبت است، اظهار داشت: بازار سرمایه در دوره حاضر در یکی از مبهم ترین وضعیت های خود قرار دارد.

وی افزود: در زمان‌هایی شاهد افزایش امید به احیای برجام هستیم و در زمان‌هایی دیگر کاهش امید به احیای برجام مخابره می‌شود که تصمیم گیری سرمایه گذاران برای اتخاذ سیاست مناسب را دشوار می‌کند.

ساجد بیان کرد: در خصوص عملکرد تیم اقتصادی دولت سیزدهم به خصوص در سیاست های قیمت گذاری محصولات شاهد رفتارهای بعضاً به اصطلاح دستوری و یک شبه هستیم که این امر نیز فضای سرمایه گذاری را با عدم اطمینان مواجه می‌سازد.


بیشتر بخوانید: منتظر تعادل بازار باشید/ احتمال صعود آرام بورس


بر اساس گفته این کارشناس بازار سرمایه، عدم وجود سیاست هدایت نقدینگی بخشی از جامعه به بازار سرمایه بر خلاف وعده های انتخاباتی باعث شده تا شاهد عدم وجود معاملات قابل توجه در بازار باشیم. از طرف دیگر رکود اقتصاد جهانی و دامپینگ روس‌ها در حوزه فولاد و پتروشیمی باعث کاهش قیمت محصولات شرکت های بزرگ ایرانی و به طبع قوت گرفتن فروشندگان در سهام این شرکت ها شده که خود باعث فضای منفی معاملاتی شده است.

مدیر سرمایه کارگزاری بانک خاورمیانه تصریح کرد: تمامی این موارد از جمله عواملی است که باعث شده تا در هفته های اخیر شاهد معاملات نه چندان خوشایند در بازار سرمایه باشیم.

ساجد گفت: به نظر نمی‌رسد در هفته‌های پیش رو شاهد تغییر محسوس در موارد ذکر شده باشیم؛ هرچند بازار سرمایه با وجود سود انتظاری مناسب در قیمت های خوبی قرار دارد و نمی‌توان انتظار افت قابل توجه برای سهام شرکت های بزرگ داشت، اما برای رشد دوباره شاخص کل نیازمند محرک های مثبت بخصوص در اصلاح موارد ذکر شده در بالا را باید داشت.

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × 3 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان