شهربورس
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۲
کد خبر : 11988

در تحلیل تکنیکال از کدام انواع نمودار استفاده می‌شود؟

انواع نمودار در تحلیل تکنیکال در تحلیل تکنیکال از کدام انواع نمودار استفاده می‌شود؟ 1 در ادامه مباحث مقدماتی تحلیل تکنیکال باید با نمودارهای مورد استفاده در این شیوه تحلیلی آشنا شویم. از جمله انواع نمودار در تحلیل تکنیکال می‌توان به نمودار خطی اشاره کرد که ساده‌ترین نوع نمودار نیز به شمار می‌رود. این نمودار

انواع نمودار در تحلیل تکنیکال

آشنایی با انواع نمودار در تحلیل تکنیکال
در تحلیل تکنیکال از کدام انواع نمودار استفاده می‌شود؟ 5

در ادامه مباحث مقدماتی تحلیل تکنیکال باید با نمودارهای مورد استفاده در این شیوه تحلیلی آشنا شویم.

از جمله انواع نمودار در تحلیل تکنیکال می‌توان به نمودار خطی اشاره کرد که ساده‌ترین نوع نمودار نیز به شمار می‌رود. این نمودار از اتصال قیمت‌های آخرین معاملات به دست می‌آید. محور افقی این نمودار به زمان و محور عمودی به قیمت سهم مربوط است. از اتصال قیمت آخرین معامله‌ها در هر روز خطی به دست می‌آید که در قالب یک نمودار قابل رویت است.

نمودار میله‌ای
در تحلیل تکنیکال از کدام انواع نمودار استفاده می‌شود؟ 6

نوع دوم از انواع نمودار، نمودار میله‌ای است. همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید این نمودار باید از دو رنگ تشکیل شود. میله‌ها در این نمودار نشان‌دهنده قیمت‌های صعودی و نزولی هستند.

سومین مدل نمودار، نمودار شمعی است که پرکاربردترین آن‌ها نیز به شمار می‌رود. از همین رو قصد داریم این نمودار را به طور کامل توضیح دهیم.

آشنایی با نمودار شمعی

نمودار شمعی
در تحلیل تکنیکال از کدام انواع نمودار استفاده می‌شود؟ 7

اکنون که با انواع نمودار در تحلیل تکنیکال آشنا شدیم، قصد داریم در خصوص یکی از مدل‌ها یعنی کندل استیک (Candlestick) بیشتر صحبت کنیم. نمودارهای شمعی دارای یک بدنه و یک سایه هستند. بدنه نمودار می‌تواند مثبت یا منفی باشد. اگر رنگ شمع سفید باشد حاکی از مثبت بودن قیمت است. اگر شمع سیاه باشد نشان‌دهنده قیمت منفی است. قیمت در شمع‌های مثبت در پایین بدنه باز می‌شود و در بالای آن بسته می‌شود. کم‌ترین و بیش‌ترین قیمت سهم به ترتیب با Low و High نمایش داده می‌شوند. این مقادیر سایه‌های شمع را تشکیل می‌دهند.

در خصوص شمع‌های منفی روال کار برعکس است. به این صورت که قیمت در بالای بدنه نمودار باز می‌شود، پس از کمی نوسان مثبت ریزش را تجربه می‌کند و در نهایت قیمت سهم در پایین بدنه بسته می‌شود. پایین‌ترین قسمت سایه در نمودار شمعی مربوط به کم‌ترین قیمتی است که سهم در آن روز تجربه کرده است.

با توجه به نمودارهای مختلف در تحلیل تکنیکال باید گفت که با الگوهای شمعی بیش از سایر نمودارها سروکار داریم. از همین رو سعی کنید این نمودارها را به خوبی فرا بگیرید تا در تحلیل‌های مربوط به کندل استیک با مشکل مواجه نشوید.

بررسی انواع نمودار در پنل تحلیل تکنیکال کارگزاری‌ها

می‌توان انواع نمودار را در پنل تحلیل تکنیکال کارگزاری‌ها نیز مشاهده کرد. برای این منظور می‌توانیم برای مثال وارد آدرس سامانه معاملات برخط اوراق بهادار کارگزاری آگاه شویم. سپس به پنل تحلیل تکنیکال می‌رویم. در این قسمت می‌توانید محیط این بخش را مشاهده کنید. از بخش مشخص شده در تصویر می‌توانید نحوه نمایش نمودار را تغییر دهید.

بررسی پنل تحلیل تکنیکال در کارگزاری آگاه
در تحلیل تکنیکال از کدام انواع نمودار استفاده می‌شود؟ 8

نمودارهای موجود در این قسمت عبارت‌اند از:‌ نمودار میله‌ای، نمودار شمعی، نمودار شمعی توخالی (که فقط از لحاظ ظاهری با مورد قبلی تفاوت دارد)، نمودار خطی، نمودار ناحیه‌ای و نمودار هیکن اشی (Heikin Ashi).

 از آن‌جا که در تحلیل تکنیکال بیشتر از نمودارهای شمعی استفاده می‌شود، می‌توان این نمودار را با انتخاب نماد ستاره به موارد مورد علاقه افزود تا به این ترتیب هر زمان که وارد پنل تحلیل شدید نمودار به صورت پیش‌فرض بر اساس الگوی شمعی به شما نمایش داده شود.

منبع: اخبار‌بورس

بیشتر بخوانید:
تحلیل تکنیکال چه اصولی دارد و بر مبنای چه ورودی هایی انجام می‌شود؟

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان