شهربورس
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۹:۳۸
کد خبر : 55790

رئیس هیئت مدیره کارگزاری کارآمد:

توثیق سهام منجر به تقویت فرهنگ سهامداری می شود

توثیق سهام منجر به تقویت فرهنگ سهامداری می شود
رئیس هیات‌مدیره کارگزاری کارآمد با اشاره به رونمایی رسمی از سامانه توثیق الکترونیک هوشمند ستاره، اظهار دااشت: توثیق سهام منجر به تقویت فرهنگ سهامداری می‌شود.

به گزارش شهر بورس و به نقل از روابط عمومی کارگزاری کارآمد، فرزام ابوعلی در خصوص تاثیر توثیق سهام بر بازار سرمایه گفت: توثیق سهام پدیده‌ای است که منجر به افزایش کارکردهای سهام از طریق ایجاد عمق در بازار خواهد شد، یعنی وقتی سهام این قابلیت را پیدا می‌کند به‌عنوان وثیقه برای معاملات مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد که این اتفاق خودبه‌خود منجر به افزایش کارایی بازار و افزایش جذابیت آن در مبادلات اقتصادی می‌شود.

وی ادامه داد: لذا بر این اساس توثیق سهام زمینه ارزشمندتر شدن بازار سهام از طریق بازگشت اعتماد سهامداران برای فعالان اقتصادی را در بلندمدت فراهم آورد و نگاه‌های بیشتری را به سمت این بازار جلب کند. در نتیجه وجود چنین قابلیتی،  می‌تواند فعالان اقتصادی را در گروه متقاضیان سهام قرار دهد تا در مواقع نیاز، ضمن برخورداری از مزایای متعدد بازار سهام در اقتصاد، از این دارایی به طور مستقیم برای تضمین و وثیقه بهره برند.

ابوعلی وثیقه‌گذاری سهام برای وام را به نفع بازار سرمایه عنوان و اضافه کرد: سهامداران چنانچه قصد فروش سهام خود را نداشته باشند می‌توانند با قرارداد بین دو طرف سهام خود را تحت عنوان وثیقه در بانک‌های مورد تائید وثیقه بگذارند.


بیشتر بخوانید: علی بهشتی روی مدیرعامل کارگزاری مهرآفرین شد


به گفته این فعال پرسابقه بازار سرمایه، توثیق سهام فقط مختص اشخاص حقیقی یا حقوقی نیست؛ بلکه براساس قرارداد بین دو طرف، قوانین داخلی و با نظارت سپرده‌گذاری مرکزی صورت می‌پذیرد؛ وثیقه‌گذاری سهام تاثیر مثبتی بر بازارسرمایه خواهد گذاشت، زیرا سهامداران به منظور توثیق سهم اقدام به خرید سهم‌های متعددی در بازار سهام خواهند کرد.

رئیس هیات‌مدیره کارگزاری کارآمد در پایان خاطرنشان کرد: بدون شک در دورانی که حال بورس چندان مطلوب نیست و امکان دلسردی سرمایه‌گذار حقیقی از بازار سهام وجود دارد، اتخاذ اینگونه سیاست‌ها و اجرای آن، می‌تواند به بقا و تقویت فرهنگ سهامداری کمک کند.

گفتنی است، مراسم رونمایی از سامانه توثیق الکترونیک هوشمند دارایی‌ها (ستاره) با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی، دادستان کل کشور، معاون راهبردی قوه قضائیه و رؤسای بانک‌های عامل به میزبانی سازمان بورس و اوراق بهادار و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در هفته نخست مردادماه 1401 برگزار شد و فاز اول این طرح آغاز به کار کرد.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 + بیست =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان