صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : شنبه ۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۴
کد خبر : 100995

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در همایش صادرات غیرنفتی؛

تجار ایرانی توان چند برابر کردن ظرفیت صادرات را دارند

تجار ایرانی توان چند برابر کردن ظرفیت صادرات را دارند
حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: تجار ایرانی توان چند برابر کردن ظرفیت صادرات را دارند.

به گزارش شهر بورس، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم در 27امین همایش ملی صادرات غیرنفتی اظهار داشت: صادرات هر کشور تجلی قدرت، توانمندی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری اقتصادی آن کشور است.

وی ادامه داد: صادرات غیرنفتی هم یکی از مهمترین راه‌های کسب درآمد و رشد اقتصادی کشورها به شمار می‌رود که از زاویه نقش‌آفرینی و زنجیره‌های ارزش جهانی، نقش کلیدی در امنیت اقتصادی و سیاسی کشور ایفا می‌کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در شرایط تحریمی توسعه صادرات غیرنفتی و ارزآوری حاصل از آن، از اهمیت راهبردی و حیاتی برخوردار است، گفت: کسانی که در این عرصه راهبردی و حیاتی فعالیت می‌کنند، قابل احترام، تکریم و تجلیل هستند. قطعا ارزش کار کسانی که برای تقویت و توسعه اقتصاد کشور قدم برمی‌دارند، کمتر از مدافعان امنیت و مجاهدان فی سبیل الله نیست.


بیشتر بخوانید: در بدترین وضعیت لجستیکی برای صادرات قرار داریم


وی ادامه داد: مسئولان صادرات غیرنفتی کشور را نزدیک به 53 میلیارد دلار ذکر می‌کنند و البته متخصصان و کارشناسان نیز ظرفیت 100 میلیارد دلاری در این زمینه را دور از دسترس نمی‌دانند و عنوان می‌کنند که تجار ایرانی در صورت فراهم بودن زیرساخت‌ها و اعمال سیاست‌های ارزی و گمرکی بهتر، این توان را دارند تا به لحاظ وزنی و دلاری، رکورد این موضوع را بشکنند و تراز منفی تجاری کشور را مثبت کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم تصریح کرد: مشکل زیرساخت‌ها از جمله ضعف در شبکه حمل و نقل است که یک مشکل جدی در توسعه صادرات است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حمایت مالی از واحدهای صادرات‌محور در زمینه توسعه و نوسازی، به‌ویژه لزوم به‌روز کردن تجهیزات موردنظر، تخصیص مبالغی تحت عنوان مشوق و جوایز موثر صادراتی از جمله مواردی هستند که سبب افزایش صادرات و ارتقای شاخص کیفی کالاها و محصولات تولیدی خواهند بود.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × 5 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان