صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : شنبه ۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۱
کد خبر : 100991

رئیس اتاق بازرگانی تبریز در همایش صادرات غیرنفتی؛

در بدترین وضعیت لجستیکی برای صادرات قرار داریم

در بدترین وضعیت لجستیکی برای صادرات قرار داریم
یونس ژائله رئیس اتاق بازرگانی تبریز گفت: وضعیت لجستیک ما در تمام حوزه‌های دریایی، زمینی، هوایی و راه‌آهن در بدترین شکل و شرایط ممکن است.

به گزارش شهر بورس، یونس ژائله در 27امین همایش ملی صادرات غیرنفتی اظهار داشت: همایش توسعه صادرات غیرنفتی سال‌های متمادی است که برگزار می‌شود اما متاسفانه نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد وضعیت اقتصادی کشور چندان مناسب نیست.

وی ادامه داد: ما باور داریم مشکلات قابل حل است اما در عمل شاهد این مهم نیستیم، چراکه برخی نمی‌خواهند این دولت موفق شود. واقعیت این است که ریشه اغلب مشکلات موجود، عمدی است و ربطی به تحریم‌ها ندارد.

رئیس اتاق بازرگانی تبریز با بیان اینکه ما فعالان اقتصادی را به بخش‌های مختلف پاس ندهید، گفت: ما از خود شما می‌خواهیم تا وارد عمل شوید. چگونه می‌شود با این نرخ کارمزدها و هزینه‌های مالی برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان حرف از رونق اقتصاد زد؟

وی ادامه داد: یکسان‌سازی و واقعی‌سازی نرخ ارز برای صادرات راهکار واقعی برای بهبود اقتصاد کشور است و این خواسته مشترک و مهم فعالان اقتصادی است‌. ما در جنگ هستیم و لازم است تا از تمام امکانات و بسترها برای توسعه روابط و ورود به بازار های جهانی بهره‌مند شویم.

ژائله با اشاره به وضعیت دیپلماسی موجود کشور به‌ویژه در ارتباط با کشورهای همسایه توضیح داد: دیپلماسی موجود به جای کمک چوب لای چرخ اقتصاد می‌گذارد. باید راهمان را به کشورهای همسایه و دنیا باز کرده و به کریدورهای مهم و حیاتی منطقه متصل شویم.


بیشتر بخوانید: تبعیض بین صادرکنندگان و واردکنندگان باید رفع شود


وی با بیان اینکه با کدام استراتژی قرار است مشکلات صادرات حل شود، گفت: وضعیت لجستیک ما در تمام حوزه‌های دریایی، زمینی، هوایی و راه‌آهن در بدترین شکل و شرایط ممکن است. با حمل و نقل فرسوده و خارج از دور نمی‌توانیم به بازارهای جهانی ورود کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی با اشاره به وضعیت تورم در کشور عنوان کرد: متاسفانه تداوم شرایط و رویکرد مسئولین موجب شده تا شعار سال، به رشد تورم و مهار تولید ختم شود.

وی در پایان با بیان اینکه دولت فعلی توانسته قدم‌های خوبی در ایجاد ثبات بردارد، افزود: این امر تولید و سرمایه‌گذاری در بخش اقتصاد را افزایش داده است‌ و این خبر برای اقتصاد کشور نوید بخش است.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 − 2 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان