صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۲
کد خبر : 77288

مدیرکل صدا و سیمای آذربایجان شرقی در پاسخ به شهر بورس:

برنامه های اقتصادی شبکه سهند افزایش می یابد

برنامه های اقتصادی شبکه سهند افزایش می یابد
اکبر رضایی تبریزی مدیرکل صدا و سیمای آذربایجان شرقی گفت: برنامه های اقتصادی شبکه سهند افزایش خواهد یافت.

به گزارش شهر بورس، اکبر رضایی تبریزی مدیرکل صدا و سیمای آذربایجان شرقی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: صدا و سیما در هر دوره‌ای نظرسنجی‌هایی برگزار می‌کند تا بر اساس آن نسبت به برخی اصلاحات اقدام کند. ما قبل از شروع کار از واحد پژوهشی خواستیم که یک نیازسنجی صورت بگیرد و این موضوع را در سطح تبریز انجام دادیم و در شهریورماه سال آینده این نیازسنجی در شهرهای مختلف استان صورت خواهد گرفت.

اکبر رضایی تبریزی مدیرکل صدا و سیمای آذربایجان شرقی: برنامه‌های اقتصادی شبکه سهند افزایش می یابد

اکبر رضایی تبریزی مدیرکل صدا و سیمای آذربایجان شرقی

وی افزود: به دلیل شرایط جغرافیایی استان وضعیت پوشش رادیو و تلویزیون مشکلات خاص خود را دارد هرچند که در سطح کشوری در جایگاه مناسبی قرار داریم.

مدیرکل صدا و سیمای آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: توجه به تلویزیون از سوی مخاطبان بیشتر از فضای مجازی است و این محدود به ایران نیست و در کل جهان است. در مدتی که در استان بودم تلاش کردم که به رادیو و تلویزیون و فضای مجازی و بخش خبر برنامه‌های جداگانه‌ای داشته باشیم که بیشترین زمان را با توجه به اهمیت تلویزیون به آن اختصاص دادیم و جدول پخش سیما را با تغییراتی همراه کردیم.

رضایی تبریزی تصریح کرد: در حال حاضر رونق رسانه‌های مکتوب کاهش یافته است و این موضوع کاملاً طبیعی است و رسانه‌ها تنوع خاص خود را دارند و مخاطبان نیز با توجه به تنوع رسانه‌ها انتخاب‌های مختلفی دارند و دلیل کاهش مخاطب نیز همین موضوع است.

وی اذعان داشت: حضور چهره‌های جدید لازمه عرصه‌های مختلف در صدا و سیما است و باید تغییراتی در این راستا صورت گیرد چراکه چهره تکراری جذابیت خود را از دست می‌دهد.

مدیرکل صدا و سیمای آذربایجان شرقی در پاسخ به شهر بورس درباره برنامه‌های اقتصادی شبکه سهند تأکید کرد: برنامه اقتصادی ما طراحی شده است و از اواخر فروردین ماه برنامه‌ها معرفی می‌شود که بخشی از آن به حوزه اقتصاد برمی‌گردد که هم نقد وضعیت فعلی را خواهیم داشت و هم ارایه راهکار.


بیشتربخوانید: رضا جعفری: سرمایه گذاری دولتی قابل توجهی در آذربایجان شرقی انجام نشده است


رضایی گفت: تلاش خواهیم کرد اتفاقات روز اقتصاد کشور را بررسی کنیم تا مخاطب از موضوعات مختلف مطلع شود و برنامه‌های اقتصادی شبکه افزایش خواهد یافت.

جمشید دژم پور مدیر واحد پژوهش صدای و سیمای آذربایجان شرقی نیز گفت: آمارها نشان می‌دهد که میزان مخاطبین صدا و سیما در فصول سرد افزایش یافته و در فصل بهار کاهش می‌یابد.

وی افزود: بر اساس نظرسنجی صورت گرفته از ۶۰۰ نمونه در تبریز ما ۶۲.۳ درصد مخاطب داریم. بحث بومی و ترکی بودن جزو خواسته‌های مخاطبان ما است ولی متاسفانه میزان مخاطبان ما از قشر جوان کمتر بوده است. میانگین مخاطبان اخبار ساعت ۲۳ در حال حاضر ۹۱ درصد از مخاطبان شبکه سهند است.

محمد باقر ارجمندی سرپرست معاونت خبر صدا و سیمای آذربایجان شرقی نیز در ادامه این نشست خبری اظهار داشت: در بخش‌های خبری ما سه بخش سیما و دو بخش صدا داریم که جزو پربیننده‌ترین بخش‌ها محسوب می‌شوند. ما به طور متوسط روزانه دو گزارش موضوعی داریم که در ۱۱ ماه گذشته ۶۷۰ گزارش در موضوعات مختلف از شهرستان‌ها حدود ۴ هزار خبر مکتوب کار شده است.

وی ادامه داد: در بحث زلزله شهرستان خوی از نخستین لحظه ما به پوشش خبری این اتفاق ناگوار پرداختیم و در حوزه ماه مبارک رمضان حدود ۱۰ گزارش موضوعی در نظر داریم.

برنامه‌های اقتصادی شبکه سهند افزایش می یابد

مهدی راثی مدیر صدای مرکز صدا و سیمای آذربایجان شرقی گفت: در مرکز آذربایجان شرقی نزدیک ۵ هزار ساعت تعهد کار داریم که الحمدلله رادیو تبریز جزو سه یا چهار رادیو ممتاز کشور است که در سال ۱۴۰۰ لوح‌ برتر بیشترین رشد شاخص‌های صدای مراکز استان به آذربایجان شرقی اختصاص یافت.

وی افزود: در تاریخ رادیو سابقه نداشته که در دو سال گذشته ما دو جایزه بین‌المللی دریافت کردیم و در جشنواره اربعین که جزو تخصصی‌ترین جشنواره‌های رادیویی ملی است ما یک اثر برتر داشتیم و در حوزه حقوق شهری بحث استودیو شهری راه‌اندازی شده است.

مهدی راثی مدیر صدای مرکز صدا و سیمای آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: در برنامه سحرلر به بررسی اخبار استان با تکیه بر رسانه‌های استانی کردیم. رادیو تبریز در حال حاضر جزو سه رادیو برتر کشور است که پیش از این در رده ۲۶ قرار داشتیم.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

11 + 6 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان