صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : شنبه ۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۵
کد خبر : 101011

دبیر هیئت رئیسه اتاق بازرگانی تبریز در همایش صادرات غیرنفتی؛

برای کنترل تورم از تجربه عراق استفاده کنیم

برای کنترل تورم از تجربه عراق استفاده کنیم
رضا جعفری دبیر هیئت رئیسه اتاق بازرگانی تبریز گفت: کشور عراق علی‌رغم وضعیت نامساعد خود توانسته با سیاست‌های درست، تورم بالای اقتصادش را کنترل کند و ما در ایران نیز باید هر چه سریع‌تر این مشکل را کنترل کنیم.‌

به گزارش شهر بورس، رضا جعفری دبیر هیئت رئیسه اتاق بازرگانی تبریز در 27امین همایش ملی صادرات غیرنفتی اظهار داشت: طبق مطالعات کمیسیون صادرات و مدیریت واردات اتاق تبریز و مرکز پژوهش‌های اتاق تبریز، تحریم‌های بانکی، عدم تعامل با کشورهای دنیا و چند نرخی بودن ارز، سه مشکل عمده‌ای هستند که صادرات کشور را با چالش مواجه کرده‌اند.

وی ادامه داد: ایران از سال 1357 در تحریم است، اما معضل اصلی صادرکنندگان در حال حاضر تحریم‌های پولی، مالی و بانکی است مشکل‌ساز است.


بیشتر بخوانید: در بدترین وضعیت لجستیکی برای صادرات قرار داریم


دبیر هیئت رئیسه اتاق بازرگانی تبریز با اشاره به موقعیت جغرافیایی کشورمان گفت: کریدور شمال_جنوب امتیاز بالایی است که به‌تنهایی می‌تواند ۳۰ میلیارد دلار درآمد ترانزیتی برای کشور ایجاد کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کشور عراق علی‌رغم وضعیت نامساعد خود توانسته با سیاست‌های درست، تورم بالای اقتصادش را کنترل کند و ما در ایران نیز باید هر چه سریع‌تر این مشکل را کنترل کنیم.‌

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هشت − دو =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان