صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۸:۳۹
کد خبر : 125581

نقش آفرینی گروه صنعتی تراکتورسازی ایران در ارتقاء ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی کشور؛

با توزیع بیش از 31 هزار انواع تراکتور با مجموع 2 میلیون و 700 اسب بخار توان

با توزیع بیش از 31 هزار انواع تراکتور با مجموع 2 میلیون و 700 اسب بخار توان
گروه صنعتی تراکتورسازی ایران در سال گذشته با توزیع مستقیم بیش از 31 هزار دستگاه انواع تراکتور زراعی و باغی بین کشاورزان زحمتکش کشور توانست 0.17 اسب بخار در هکتار در ارتقاء ضریب مکانیزاسیون کشاورزی نقش آفرینی کند.

به گزارش شهر بورس، معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی تراکتورسازی ایران گفت: ارتقاء ضریب مکانیزاسیون کشاورزی یکی از شاخص های کلان توسعه بخش کشاورزی کشور محسوب می شود گروه صنعتی تراکتورسازی ایران در سال گذشته با توزیع مستقیم بیش از 31 هزار دستگاه انواع تراکتور زراعی و باغی بین کشاورزان زحمتکش کشور توانست 0.17 اسب بخار در هکتار در ارتقاء ضریب مکانیزاسیون کشاورزی نقش آفرینی کند.

ناصر قربانیان افزود: توان تراکتورهای توزیعی سال گذشته تراکتورسازی که براساس آن ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی سنجیده می شود در مجموع 2 میلیون و 696 هزار و 688 اسب بخار می باشد.

وی اعداد و ارقام سال 1401 و نقش تراکتورسازی در این بخش را نیز 0.15 درصد اعلام و اضافه کرد: این رقم با توزیع بیش از 27 هزار دستگاه انواع تراکتور و با مجموع توان 2 میلیون و 288 هزار و 371 اسب بخار در آن سال محقق شده است.

قربانیان تاکید کرد: رقم توزیع تراکتور و جایگاه آن در مکانیزاسیون برای سال 1400 نیز 0.11 درصد با توزیع بیش از 20 هزار دستگاه و یک میلیون و 698 هزار و 290 اسب بخار می باشد، این در حالی است که در این مهم صرفا با سرمایه گذاری شخصی کشاورزان کشور محقق گردیده است.

این مقام مسئول در حوزه صنعت، کسب و کار کشور با یادآوری اینکه متاسفانه از نیمه دوم سال 1400 اعطای تسهیلات مکانیزاسیون به کشاورزان خریدار تراکتور و بدون هیچگونه مرجع قانونی متوقف شده اظهار داشت: باوجود نبود تسهیلات تراکتورسازی همچنان سیر صعودی در توزیع تراکتور و توان حاصل از آن و به تبع نقش در افزایش ضریب مکانیزاسیون را تجربه کرده و این حکایت از جایگاه تراکتورسازی به تنهایی در افزایش ضریب مکانیزاسیون وتوسعه عملیات ماشینی ، تسهیل و کاهش صعوبت انجام عملیات زراعی و باغی ، دام و… و در نهایت رفاه بهره برداران کشور، علی رغم عدم همکاری و همراهی ها نهادهای مرتبط دارد.

وی در پایان یادآور شد گروه صنعتی تراکتورسازی ایران در صورت تامین منابع بانکی، آمادگی لازم در فروش تسهیلاتی انواع تراکتور را دارد .

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یازده − ده =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان