فارابی
تاریخ انتشار : شنبه ۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱
کد خبر : 54548

آیا هیات مدیره بورس می تواند به تخلفات انضباطی سهامداران رسیدگی کند؟

آیا هیات مدیره بورس می تواند به تخلفات انضباطی سهامداران رسیدگی کند؟
بر اساس رای دیوان عدالت اداری هیات مدیره بورس نمی تواند به تخلفات انضباطی سهامداران رسیدگی کند.

به گزارش شهر بورس، دیوان عدالت اداری با برگزاری جلسه ای در خصوص طرح رسیدگی هیات مدیره بورس به تخلفات انضباطی سهامداران این کار را خارج از حدود اختیار و مغایر با ماده ۳۵ قانون بازار اعلام کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری تسنیم، معاونت قضایی دیوان عدالت اداری اعلام کرد: بر اساس ماده 35 قانون بازار اوراق بهادار مصوب سال 84، هیات مدیره بورس به تخلفات انضباطی کارگزاران، کارگزار/ معامله گران، بازارگردان، ناشران و سایر اعضا از هر یک از مقررات این قانون و آیین نامه های ذیربط طبق آیین نامه انضباطی رسیدگی می کند.

بانک آینده

بیشتر بخوانید:شهر بورس صرفاً روایت گر نیست؛ شما به موضوعات جهت می دهید


با وجود حکم مقرر در این ماده بر مبنای شق چ بند 6 ماده یک دستورالعمل رسیدگی به تخلفات در بازار سرمایه مصوب مهر سال 98 هیات مدیره سازمان بورس با اصلاحات بعدی در مرداد و مهر سال 99، مقرر شده سهامداران نیز یکی از مصادیق ماده 35 قانون بازار اوراق بهادار هستند و توسط هیات مدیره بورس به تخلفات انضباطی آنها رسیدگی می‌شود.

اطلاق حکم فوق در غیر مواردی که کارگزار/ معامله گر بر اساس بند 14 ماده یک قانون بازار ، اوراق بهادار را به نام و حساب خود معامله می کند، خارج از حدود اختیار و مغایر با ماده 35 قانون بازار اوراق بهادار مصوب سال 84 است و مستند به بند یک ماده 12 و ماده 88 قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری مصوب سال 92 ابطال می شود.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × 1 =

پراپ تریدینگ

کمان