صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : پنجشنبه ۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰
کد خبر : 85192

کیارش فاضل در گفت‌وگو با شهر بورس تشریح کرد؛

ریسک های بازار آپشن چیست؟/ روند نوسانی بورس ادامه دارد

ریسک های بازار آپشن چیست؟/ روند نوسانی بورس ادامه دارد
کیارش فاضل کارشناس بازار سرمایه به تشریح ریسک های بازار آپشن پرداخت؛ وی همچنین از ادامه روند خنثی در بازار سرمایه خبر داد.

کیارش فاضل کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره ریسک‌های بازار آپشن، اظهار داشت: یک سری ریسک‌ها از جمله ریسک عدم تحلیل درست در معاملات آپشن در همه جای دنیا وجود دارد. در بازار ایران، ریسک بسته شدن نمادها فعالان بازار آپشن را هم تهدید می‌کند.

وی افزود: زمانی که یک نماد قرارداد آپشن دارد، بحث زمان در آن بسیار مهم است. به طور مثال، وقتی یک معامله‌ای در بازار آپشن انجام می‌گیرد و همزمان یک ماه نماد معاملاتی بسته می‌شود، ارزش زمانی و نقدشوندگی آپشن عملاً از بین می‌رود.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه «نباید یک نماد به مدت یک ماه بسته شود»، یادآور شد: در زمستان گذشته نماد خودرو و خساپا چندین بار، باز و بسته شدند که این موضوع به نقدشوندگی آپشن‌ها لطمه می‌زند. در بحث آپشن‌ها، باید دارایی مشتریان را به عنوان وثیقه در نظر بگیریم.


بیشتر بخوانید: رونمایی از نرم افزار تلفیقی معامله آپشن و سهم به طور همزمان


کیارش فاضل کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این سوال که «بورس تا پایان سال چه روندی خواهد داشت؟»، گفت: پیش‌بینی می‌شود فعلاً روند نوسانی بازار ادامه دار باشد. اگر رویداد سیاسی خاصی نداشته باشیم، بعید است پایین شدیدی در کار باشد.

وی ادامه داد: ریسک بازار فعلاً کاهش یافته است. تا پایان سال بازار خوبی ببینیم و احتمال فتح آخرین سقف، دور از ذهن نیست.

کیارش فاضل کارشناس بازار سرمایه با اشاره به برگزاری نمایشگاه صنعت مالی، خاطرنشان کرد: نمایشگاه خوبی برگزار شد. با توجه به شرایطی که در دو، سه سال اخیر در بازار سرمایه وجود داشت، استقبال خوبی از نمایشگاه به عمل آمد.

مصاحبه از بهرام توپچی پور

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه − 1 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان