شهربورس
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
کد خبر : 55980

یک کارشناس بازارسرمایه پیش بینی کرد:

چشم امید بازار به مذاکرات برجام

چشم امید بازار به مذاکرات برجام
به نظر می‌آید اگر اخبار منفی از مذاکرات در تعطیلات پیش روی نیاید یا آن‌که در بازگشایی بازارها در جهان، شاهد نوسانات شدید نباشیم؛ باید انتظار داشت که شاخص کل در وهله اول به سمت 1454 هزار و پس از آن 1467 هزار واحدی را در پیش داشته باشد.

حامد فقرایی، کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با شهر بورس گفت: امروز معاملات بازار سرمایه با رشد حدود 0.8 درصدی همراه بوده که عمده دلایل آن به علت رشد صنایعی اصطلاحا برجامی بود.

وی افزود: باتوجه به انتشار شایعات و اخبار مثبت در خصوص برجام، بازار امروز بعد از مدت ها شاهد ورود حدود 178 میلیارد تومان از پول افراد حقیقی بوده است.


بیشتر بخوانید : پیش‌بینی روزهای مثبت در سایه مذاکرات و اخبار مساعد


فقرایی بیان کرد: به نظر می‌آید اگر اخبار منفی از مذاکرات در تعطیلات پیش روی نیاید و یا آن که در بازگشایی بازارها در جهان، شاهد نوسانات شدید نباشیم؛ باید انتظار داشت که شاخص کل در وهله اول به سمت 1454 هزار و پس از آن 1467 هزار واحدی را در پیش داشته باشد.

پیش‌بینی روزهای مثبت در سایه مذاکرات و اخبار مساعد

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: از نقطه نظر بنیادی، قیمت نفت و فلزاتی مانند مس با کاهش ارزش در هفته گذشته همراه بوده اند و باتوجه به دورنمای ایجاد رکود در برخی اقتصادها، می توان انتظار داشت که بازگشایی چنین کامودیتی هایی چندان جذاب نباشد؛ بنابراین می تواند بر بخش قابل توجهی از بازار سرمایه کشور اثر منفی بگذارد.


بیشتر بخوانید : رئیس هیئت مدیره غاذر: سبد کالایی شرکت تغییر می کند


به گفته وی؛ در خصوص این که چه صنایعی می تواند در دو روز باقی مانده از هفته پیشتاز باشند نیز باید گفت، باتوجه به روند شاخص کل هم وزن، همچنان این شاخص می تواند رشد بهتری را نسبت به شاخص کل در پیش بگیرد.

خبرنگار: مژده ابراهیمی

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 + 7 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان