شهربورس
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
کد خبر : 55976

یک کارشناس بازارسرمایه پیش بینی کرد:

پیش‌بینی روزهای مثبت در سایه مذاکرات و اخبار مساعد

پیش‌بینی روزهای مثبت در سایه مذاکرات و اخبار مساعد
در سایه رخدادهای چند هفته اخیر، رشد قابل توجه فروش و سودآوری فصل بهار شرکت‌ها نتوانست نشاط را به بازار برگرداند، ولی در صورت بهبود شرایط، واکنش با تأخیر به این گزارش‌ها را شاهد خواهیم بود.

محسن صادقی، کارشناس ارشد بازارسرمایه در گفت و گو با شهر بورس گفت: دو روز آخر هفته قبل در سایه اتفاقات مهمی از جمله اعلام مجدد مواضع حمایتی بانک مرکزی و وزارت اقتصاد (مبنی بر کاهش نرخ بهره بازار بین بانکی و تأکید مجدد بر مفاد بسته ده‌بندی وزارت اقتصاد برای حمایت از بورس)، و همچنین خوشبینی نسبت به شروع مجدد مذاکرات برجامی، رسیدن به قیمت‌های سهام بنیادی و بزرگ به محدوده حمایتی و متوقف‌شدن روند ریزشی قیمت‌های جهانی، وضعیت بازار بهتر شد.

وی افزود: در روزهای آخر هفته قبل حجم خروج پول حقیقی کاهش پیدا کرد و تعداد نمادهای مثبت بیشتر شد و شاخص کل و هم وزن نیز مثبت شدند.


بیشتر بخوانید : رئیس هیئت مدیره غاذر: سبد کالایی شرکت تغییر می کند


صادقی بیان کرد: رشد نرخ دلار نیما به نزدیکی 26500 تومان و ادامه فروش اسکناس شرکت‌های صادراتی با نرخ توافقی در حدود 30 هزار تومان و بالاتر، به رشد سودآوری بازار و افزایش سود تسعیر شرکت‌های صادراتی کمک خواهد کرد.

این کارشناس ارشد بازارسرمایه تصریح کرد: اعلام توافق دستگاه‌های مسئول مبنی بر واریز هزار میلیارد تومان به صندوق تثبیت در هفته بعد و ادامه واریز شش هزار میلیارد تومان باقی مانده در ماه‌های آتی نیز از خبرهای خوبی است که در صورت تحقق، می‌تواند به تقویت سمت خرید بازار در روزهای آینده کمک کند.

پیش‌بینی روزهای مثبت در سایه مذاکرات و اخبار مساعد

به گفته وی؛ متاسفانه شایعات و تحلیل‌های پر رنگ و لعاب و هدفمند در مورد تأثیر منفی نرخ بهره بازار بین بانکی بر بازار سهام و یا موضوعاتی همچون کمبود نقدینگی و سیاست انقباضی دولت و همچنین ادعای وجود رفتارهای تعمدی برای جلوگیری از رشد بازار سهام، عمدتاً از طرف فعالان بازارهای مسکن و طلا و ارز و همچنین فعالانی که در قیمت‌های پایین مترصد خرید هستند نیز به فضای بی اعتمادی بازار دامن زد.


بیشتر بخوانید: آیا شاخص جدیدی جایگزین شاخص کل خواهد شد؟


این فعال بازارسرمایه اظهار داشت: متأسفانه در سایه رخدادهای چند هفته اخیر، رشد قابل توجه فروش و سودآوری فصل بهار شرکت‌ها نتوانست نشاط را به بازار برگرداند ولی در صورت بهبود شرایط، واکنش با تأخیر به این گزارش‌ها را نیز شاهد خواهیم بود. همچنین سود تقسیمی شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس در چهارماه ابتدای سال به 177 همت بالغ شده است که 44 درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل رشد داشته است؛ از طرف دیگر، سودهای نقدی جذاب مجامع شرکت‌ها از جمله تقسیم سود حدود 50 هزار میلیارد تومانی شرکت فولاد مبارکه نیز می‌تواند به بهبود تقاضای خرید در بازار کمک کند.

خبرنگار : مژده ابراهیمی

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شانزده − 3 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان