شهربورس
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱
کد خبر : 52229

شهر بورس گزارش می‌دهد؛

پاسخ عجیب صندوق بازنشستگی فولاد به عرضه آبشاری خساپا؛ همه در مأموریت هستند!

پاسخ عجیب صندوق بازنشستگی فولاد به عرضه آبشاری خساپا؛ همه در مأموریت هستند!
بر اساس اخبار موجود، عوامل صندوق بازنشستگی فولاد از صبح امروز اقدام به فروش گسترده در نماد خساپا کرده‌اند که موجب ایجاد جو منفی در کلیت بازار شد.

شهر بورس – محمد مصدری: از صبح امروز (یکشنبه) نماد خساپا با فشار فروش بسیار گسترده از سوی یکی از حقوقی‌ها مواجه بود که گفته می‌شد این حقوقی، همان صندوق بازنشستگی فولاد است و با توجه به فروش‌های سنگینی که انجام می‌‎دهد، سهام سایپا به صف فروش رسید.

بررسی‌ها در سایت TSETMC نشان می‌دهد که روز گذشته، صندوق بازنشستگی فولاد به‌عنوان سهامدار عمده نزدیک به هفت میلیون برگه سهم در این نماد به فروش رسانده است.

فروش‌های حقوقی خساپا در جریان معاملات امروز به اوج خود رسید و درنهایت، تا ساعت 10:30 حدود 180 میلیون برگه سهم توسط حقوقی‌های نماد خساپا به فروش رسید. این اتفاق، فشار عرضه را در خساپا افزایش داد و موجب رسیدن این نماد به صف فروش شد. خساپا به‌عنوان یکی از تأثیرگذارترین لیدرهای بازار نقش عمده‌ای در کلیت بازار دارد و صف فروش این نماد تأثیر بسزایی را در ایجاد جو منفی در بازار ایجاد کرد.


بیشتر بخوانید: سهامداران خودرویی خواستار عرضه خودرو در بورس کالا


شایعات در بازار، حکایت از فروش سنگین مجدد توسط صندوق بازنشستگی فولاد دارد.

در این راستا، خبرنگار شهر بورس در چندین نوبت اقدام به تماس با شرکت صندوق بازنشستگی و مدیرعامل این شرکت کرد، اما هیچ‌کدام از آنها پاسخ مشخصی ندادند.

ابتدا، توسط واحد روابط عمومی سه شماره داخلی در اختیار خبرنگار شهر بورس قرار گرفت که گفته می‌شد متعلق به واحد بورس و امور مجامع صندوق بازنشستگی فولاد است. پس از تماس با هر سه شماره داخلی هیچ‌کدام از آنها پاسخگو نبودند. پس از این اتفاق، خبرنگار شهر بورس بار دیگر با واحد روابط عمومی تماس گرفت. فرد پشت خط پس از حضور فیزیکی در واحد مربوطه، اعلام کرد که مسئول و کارمندان این بخش در مأموریت حضور دارند و برای ارتباط با آنها، باید تا فردا منتظر باشید.

پس از این اتفاق، خبرنگار شهر بورس در دو نوبت با حسین عامریان، مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد هم تماس گرفت، اما هر دو توسط وی رد شد و پیامک‌های ارسالی هم راه به جایی نبرد.

در این میان، مشخص نیست که در صندوق بازنشستگی فولاد که بنا به گفته یکی از عوامل روابط عمومی، مسئولان «بورس و امور مجامع» آن در مأموریت حضور دارند چرا چنین اقداماتی انجام می‌گیرد که باعث ایجاد جو منفی در بازار سرمایه شود؟ به نظر می‌رسد مأموریتی که عوامل بورسی صندوق بازنشستگی فولاد در آن حضور دارند، «عملیات تخریب بورس» است.

البته گفته می‌شود ایستگاه معاملاتی حقوقی متخلف فروشنده در نماد خساپا مسدود و سفارش‌های آن کلا حذف شده‌اند و دیگر نمی‌تواند نسبت به ارسال سفارش فروش جدید اقدام کند.

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

نویسنده:

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × پنج =

پراپ تریدینگ

کمان