شهربورس
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸
کد خبر : 8062

صف شبانه مردم برای خرید دلار

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، یک هفته‌ای می‌شود که اختلاف قیمت صرافی‌های بانکی و بازار آزاد بالا رفته و همین مسئله افراد زیادی را به سوی خیابان فردوسی و صرافی های بانکی کشانده است. درحالی که قیمت ارز در بازار آزاد امروز به 25 هزار تومان رسید، قیمت صرافی ملی همچنان 22هزار و 750

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، یک هفته‌ای می‌شود که اختلاف قیمت صرافی‌های بانکی و بازار آزاد بالا رفته و همین مسئله افراد زیادی را به سوی خیابان فردوسی و صرافی های بانکی کشانده است.

درحالی که قیمت ارز در بازار آزاد امروز به 25 هزار تومان رسید، قیمت صرافی ملی همچنان 22هزار و 750 تومان است.

بیشتر بخوانید:
چرا مردم برای خرید دلار صف بسته‌اند؟/ پای سود ۴ میلیونی در میان است + عکس

سودای به دست آوردن بیش از چهار میلیون تومان سود فقط با دریافت سهمیه ارز دولتی و فروش آن در بازار آزاد، موجب شده گروهی از مردم شب گذشته رو جلوی صرافی‌ها بخوابند تا بلکه بعد از مدت‌ها موفق به دریافت ارز شوند.

نوبت‌دهی اینترنتی صرافی ملی صوری است؟

مرد جوان ماسک آبی رنگش را از روی صورتش برمی‌دارد و درحالی که هنوز نگاهش را از صفحه گوشی‌ جدانکرده، به خانم مسنی که جلوی در صرافی ملی نشسته، می‌گوید: «مادرجان زده نوبت‌دهی تموم شده. باید بگذاری برای فردا».

زن که خستگی از نگاهش می‌بارد چادرش را گوشه صورتش جمع می‌کند و می‌گوید: «هنوز ساعت نه نشده چطوری ممکنه نوبت تموم شده باشه. من الان سه روزه وضعم همینه. امروز اول صبح اومدم که بهم برسه».

دو، سه قدم جلوتر حدودا ده نفر دایره‌واربه گفتگو ایستاده‌اند. به نظر می‌رسد بحثشان داغ شده اما با چند دقیقه ایستادن کنارشان می‌شود فهمید موضوع بحث چیست.

لِم نوبت‌گیری فقط  در دست دلالان!

سمت دیگر خیابان یکی از دلالان با مرد میانسالی که لباس فرم بر تن دارد و به نظر کارمند رسمی می‌رسد در حال گفتگو است. دلال صورت برافروخته‌ای دارد گویا مرد چیزی گفته که چندان به مذاقش خوش نیامده. با عصبانیت می‌گوید:« برو خودت بگیر. به حضرت عباس که نمی‌تونی ارز پیدا کنی. بده من می‌گم با یه کارت ملی 500 می‌دم بهت. اگه مردم خودشون می‌تونستن بگیرن که کسی سراغ من نمی‌اومد. الان طرف اومده از دیروز زنبیل گذاشته جلوی صرافی که ارز بگیره بفروشه به خیال خودش چهارتومن سود کنه. دو کیلومتر صف بستن. الان صرافی با ناز به 25 تاشون ارز می‌ده. بقیه به این امید تو صف موندن که شاید مدارک یکی از اون 25 تا ناقص باشه به جای اون بتونن دلار بگیرن.»

 سودای سود میلیونی

نرسیده به منوچهری در سمت چپ خیابان جمعیت آنقدر انبوه است که توجه تمام عابران را از این سوی خیابان به خود جلب می‌کند. چنین جمعیتی جلوی صرافی‌ آن هم در ساعاتی که هنوز بازار کاملا شروع نشده، معمول به نظر نمی‌رسد.

منبع: تجارت نیوز

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × 1 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان