شهربورس
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۱
کد خبر : 3666

نرخ تورم همچنان در مدار صعودی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شهر بورس، نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه در خرداد ماه سال جاری با افزایش نسبت به ماه قبل به ۲۲٫۵ درصد رسیده است. بررسی تورم ماهانه در بین بخش‌های مختلف نشان می‌دهد که در خرداد ماه امسال تورم بخش تفریح و فرهنگ‌ کشور بیش از بخش‌های دیگر بوده است. شاخص کل قیمت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شهر بورس، نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه در خرداد ماه سال جاری با افزایش نسبت به ماه قبل به ۲۲٫۵ درصد رسیده است. بررسی تورم ماهانه در بین بخش‌های مختلف نشان می‌دهد که در خرداد ماه امسال تورم بخش تفریح و فرهنگ‌ کشور بیش از بخش‌های دیگر بوده است.

شاخص کل قیمت مصرف کننده در خرداد ماه سال جاری به ۲۱۴ واحد رسیده است.

طبق اعلام مرکز آمار تورم نقطه‌به‌نقطه خرداد ماه سال جاری ۲۲٫۵ درصد اعلام شده یعنی خانوارهای کشور به طور میانگین ۲۲٫۵ درصد بیشتر از خرداد ماه سال ۱۳۹۸ برای خرید یک مجموعه کالا و خدمات یکسان هزینه کرده‌اند.

نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه در خرداد ماه سال جاری نسبت به ماه قبل ۱٫۵ درصد افزایش داشته است.

نرخ تورم در فروردین ماه امسال به پایین‌ترین سطح یک‌سال و نیم اخیر خود رسیده بود. آخرین باری که تورم نقطه‌به‌نقطه کمتر از ۲۰ درصد بود مربوط به مرداد ماه سال ۱۳۹۷ و قبل از شروع بحران ارزی کشور بود. اما از اردیبهشت ماه امسال نرخ تورم باز هم به بیش از ۲۰ درصد رسید که در خرداد ماه در سطح بالاتری نیز قرار گرفت.

همچنین طبق آمارها، نرخ تورم سالانه منتهی به خرداد ماه سال جاری همانند ماه قبل باز هم کاهشی شده و به ۲۷٫۸ درصد رسیده که نسبت به ماه قبل دو درصد کاهش یافته است.

تورم ماهانه در خرداد ماه نیز دو درصد بوده که نسبت به ماه قبل کاهش داشته است.

تفریح و فرهنگ در صدر گرانی

بررسی تورم ماهانه در بین بخش‌های مختلف نشان می‌دهد که در خرداد ماه امسال تورم بخش تفریح و فرهنگ‌ کشور بیش از بخش‌های دیگر بوده است. تورم ماهانه بخش تفریح و فرهنگ کشور در خرداد ماه رقم ۳٫۶ درصد را به ثبت رسانده است.

مبلمان و لوازم خانگی بعد از بخش فرهنگ و تفریح، بیشترین تورم ماهانه را در خرداد ماه امسال به ثبت رسانده است.

منبع: تجارت نیوز

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × پنج =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان