شهربورس
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۳
کد خبر : 101695

نایب‌ رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی اتاق ایران در گفت‌وگو با شهر بورس:

نرخ ارز باید واقعی و متناسب با تورم باشد

نرخ ارز باید واقعی و متناسب با تورم باشد
باقر شریف‌زاده نائب‌ رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی اتاق ایران گفت: باید به سمتی برویم که نرخ ارز واقعی و متناسب با تورم باشد.

باقر شریف‌زاده نایب‌ رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی اتاق ایران در گفت‌وگو با شهر بورس درباره برگزاری همایش ملی صادرات غیرنفتی اظهار داشت: این همایش‌ها موقعیت بسیار خوبی است که ارتباط بخش تولیدی و صادراتی واقعی با سیاستگزاران و دولتمردان برقرار می‌شود.

وی ادامه داد: اینکه ما در بخش خصوصی و اتاق بازرگانی در قالب یک کار پژوهشی مطالبات خودمان را مطرح کنیم، بر افکار و عملکرد سیاستگزاران تاثیر خواهد گذاشت و راه را برای صادرکنندگان هموار می‌کنیم.

نائب‌رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی اتاق ایران با بیان اینکه مرکز پژوهش‌های اتاق بازرگانی پژوهش خوبی در سیاست‌های نرخ ارزی داشت، گفت: ما باید به سمتی برویم که نرخ ارز واقعی و متناسب با رشد اقتصادی و تورم باشد که جلوی رانت را هم می‌گیرد.


بیشتر بخوانید: بهره برداری از واحد صادراتی بسته بندی خشکبار با سرمایه گذاری 10هزار میلیاردی


وی ادامه داد: از طرفی تعهدات ارزی برای صادرکنندگان وجود دارد که صادرکنندگان ما با نرخ آزاد مواد اولیه تهیه و با نرخ آزاد کار می‌کنند اما دوباره انتظار وجود دارد که این ارز را با نرخ پایین تحویل دهند، آن هم برای صادراتی که در سال 1399 یا 1400 انجام داده‌اند.

شریف زاده در پایان خاطرنشان کرد: این مساله با وزیر اقتصاد مطرح شد و امیدواریم راهکار خوبی برای این مساله پیدا شود. طبیعتا کسی که صادرات انجام می‌دهد باید ارز را به کشور بازگرداند اما اینکه پیمان‌های سخت و محکم گرفته شود صادرکنندگان را از انگیزه می‌اندازد.

مصاحبه از فریده توپچی پور

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هجده − دوازده =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان