شهربورس
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۱
کد خبر : 65328

میثم فدایی: نرخ بالای اوراق گام عامل برهم زننده سطوح نرخ بهره است

میثم فدایی: نرخ بالای اوراق گام عامل برهم زننده سطوح نرخ بهره است

میثم فدایی مدیرعامل تامین سرمایه دماوند در همایش تامین مالی از بازار سرمایه، گفت: اوراق گام یکی از عوامل برهم زننده سطوح نرخ بهره در بازار سرمایه بوده است.

به گزارش شهر بورس، میثم فدایی در همایش تامین مالی از بازار سرمایه که به همت شهر بورس و اتاق تبریز برگزار شد، اظهار داشت: تامین مالی در بازار سرمایه طی 10 سال اخیر روند بسیار رو به رشدی داشته است. در سال 1392، بازار سرمایه تنها سه هزار میلیارد تومان اوراق منتشر کرده بود.

وی افزود: هم از طرف دولت و هم از طرف بنگاه‌های اقتصادی، حجم تامین مالی از بازار سرمایه از سال 1395 شتاب گرفت و دولت برای تامین مالی از ابزارهای مختلفی استفاده کرد.


بیشتر بخوانید: بدبینی نسبت به بورس را فراموش کنید


مدیرعامل تامین سرمایه دماوند با اشاره به افزایش نرخ بهره بین بانکی، خاطرنشان کرد: افزایش نرخ بهره طی سال جاری، باعث شده که مرکز بدهی‌های وزارت اقتصاد امکان انتشار اوراق با نرخ بالا را نداشته باشد و از اوراق دولتی استقبالی به عمل نیاید.

میثم فدایی ادامه داد: تامین مالی شرکتی امسال اعداد بسیار بیشتری را ثبت خواهد کرد. در حال حاضر شرکت فولاد مبارکه تقاضای تامین مالی 15 هزار میلیاردی از بازار سرمایه داشته است. پیش‌بینی می‌شود نرخ بهره در پایان سال سطوح بالاتری را به ثبت برساند.


بیشتر بخوانید: باید منتظر روزهای سخت تری برای اقتصاد کشور باشیم


وی درمورد آخرین وضعیت اوراق گام، گفت: تاکنون حدود 24 هزار و 500 میلیارد تومان اوراق گام توسط بانک‌ها صادر شده که یکی از عوامل برهم زننده سطوح نرخ بهره در بازار سرمایه بوده است.

مدیرعامل تامین سرمایه دماوند ادامه داد: آخرین اوراق گام که منتشر شد، نرخ 32 درصد را به خود اختصاص داد که هم شامل انتظارات تورمی و هم نرخ بالای تامین مالی از طریق اوراق گام را ناشی می‌شود.

آخرین اخبار اقتصادی را در کانال تلگرام شهر بورس بخوانید

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک + چهارده =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان