شهربورس
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۰
کد خبر : 65325

شهاب موسوی: بدبینی نسبت به بورس را فراموش کنید

شهاب موسوی: بدبینی نسبت به بورس را فراموش کنید

شهاب موسوی کارشناس ارشد اقتصادی و مدیرعامل هلدینگ آسا در همایش تامین مالی از بازار سرمایه، گفت: بدبینی‌هایی که به شکل عمومی نسبت به بورس ایجاد شده را فراموش کنید.

به گزارش شهر بورس، شهاب موسوی در همایش تامین مالی از بازار سرمایه که به همت شهر بورس و اتاق تبریز برگزار شد، اظهار داشت: یکی از طنزهای تلخ کشور، افزایش پیش از چهار هزار میلیارد تومانی پایه پولی کشور است ولی بخش صنعت و کسب و کارها از آن نفعی نمی‌برند. حدود 35 درصد از آن، کسری بودجه را جبران می‌کند و بقیه متعلق به تاترازی سیستم بانکی است.

وی افزود: با وجود اینکه از عنوان باکلاس «ناترازی بانکی» استفاده می‌شود، اما در واقع غارت ملی و اشتباه سیاست‌گذار است. اقتصاد ایران به شدت اقتصاد بانک محوری شده و بازار سرمایه طی سالیان اخیر برای به دست آوردن جایگاه خود تلاش‌هایی کرده بود که متاسفانه سرمایه گذاران درگیر اتفاقات تلخی شدند.


بیشتر بخوانید: باید منتظر روزهای سخت تری برای اقتصاد کشور باشیم


این کارشناس ارشد اقتصادی با اشاره به شرایط اقتصاد کلان، خاطرنشان کرد: تا سال 1396، استانداردی برای رشد نقدینگی و خلق تورم وجود داشت، اما اتفاقات این چند سال اخیر بی‌سابقه بود. ما بیش از میزانی که نقدینگی خلق کردیم، تورم کشیدیم.

شهاب موسوی ادامه داد: صاحبان کسب و کار و سرمایه گذاران ابتدا باید ببینند که موتور تامین مالی برای تورم چه زمانی خاموش می‌شود. بررسی‌ها هم نشان می‌دهد که شیب نقدینگی طی ماه‌های آینده به شکل جدی کاهش پیدا کند. در این شرایط، انتظار رشدهای عجیب در قدرت خرید مردم وجود ندارد، چراکه 85 میلیون نفر از افراد جامعه فقیر شده‌اند.

وی یادآور شد: ما در کوتاه مدت با تورم کالا مواجه هستیم و احتمالاً در کوتاه مدت نمی‌توانیم این تورم کالا را با هیچ بازاری جبران کنیم که امیدواریم روند کاهنده داشته باشد. حذف ارز 4200 تومانی قدم مثبتی بود، چراکه هر چقدر کسری بودجه کمتر شود، خوش‌بین‌تر خواهیم شد. قرار دادن اتفاقات در کنار یکدیگر، ما را خیلی به آینده بدبین نمی‌کند، اما بعید است در کوتاه مدت انعکاس ویژه‌ای در بازارها اتفاق بیفتد.


بیشتر بخوانید: همایش تامین مالی از بازار سرمایه آغاز شد


مدیرعامل هلدینگ آسا به تشریح وضعیت بازار سرمایه پرداخت و عنوان کرد: بازار سرمایه در اعدادی منطقی در حال معامله است و فعلاً قدرت خریدی در اقتصاد وجود ندارد. در این شرایط فقط می‌توان درمورد سهم‌ها صحبت کرد، نه کلیت بازار و حتی گروه‌ها، چراکه زور خرید وجود ندارد.

شهاب موسوی با توصیه به فعالان اقتصادی برای کنار گذاشتن بدبینی نسبت به بازار سرمایه، گفت: در شرایط فعلی، بازار سرمایه یکی از فرصت‌های خیلی خوب است. بدبینی‌هایی که به شکل عمومی نسبت به بورس ایجاد شده را  فراموش کنید؛ بازار سرمایه امکانات بسیار ویژه‌ای دارد و با درک ابزارهای آن می‌توان از بورس استفاده خوبی کرد، چراکه نگرانی‌ها نسبت به ابزارهای بازار سرمایه برطرف شده است.

آخرین اخبار اقتصادی را در کانال تلگرام شهر بورس بخوانید

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

20 + 12 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان