شهربورس
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۷
کد خبر : 65320

همایون دارابی: باید منتظر روزهای سخت تری برای اقتصاد کشور باشیم

همایون دارابی: باید منتظر روزهای سخت تری برای اقتصاد کشور باشیم

همایون دارابی کارشناس ارشد اقتصادی کشور در همایش تامین مالی از بازار سرمایه، گفت: با توجه به سیاست‌های دولت، اقتصاد کشور در قحطی منابع به سر می‌برد.

به گزارش شهر بورس، همایون دارابی در همایش تامین مالی از بازار سرمایه که به همت شهر بورس و اتاق تبریز برگزار شد، اظهار داشت: خوشحالم که در این جمع هستم. بزرگان کسب و کار کشور عموماً از اهالی این اتاق بوده‌اند و امیدوارم امروز شاهد مباحث خوبی باشیم.

وی افزود: با توجه به سیاست های انقباضی که بانک مرکزی در نظر گرفته و تلاش‌هایی که با وجودِ افزایش پایه پولی برای کنترل تورم انجام می‌دهد، ما با قطعی منابع مواجه هستیم. ماحصل این اقدامات هم فقدان منابع در اقتصاد کشور به اندازه لازم است.


بیشتر بخوانید: همایش تامین مالی از بازار سرمایه آغاز شد


این کارشناس ارشد اقتصادی خاطرنشان کرد: نرخ تامین مالی به شدت در حال افزایش است و در سه ماهه پایانی سال، معمولاً این جریان تشدید می‌شود. در این راستا، باید منتظر روزهای سخت‌تری برای اقتصاد کشور باشیم، مگر اینکه سیاست‌ها تغییر کند و سیاست انقضاضی کنونی، جای خود را به سیاست انبساطی بدهد.

همایون دارابی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های بازار سرمایه در تامین مالی، یادآور شد: در حال حاضر، چاره‌ای جز مراجعه به حوزه‌های دیگر برای تامین مالی نیست. در اقتصاد، بازار پول و سرمایه به عنوان دو قلب، پول را به پمپاز درمی‌آورد و به بخش‌های مورد نیاز تزریق می‌کند.

وی ادامه داد: تا سال 1390، اقتصاد ایران یک اقتصاد بانک محور بوده که این روند همچنان ادامه دارد، اما سهم بازار سرمایه از سال 1390، رو به افزایش است که در صورت ادامه روند، می‌توانیم به یک حد تعادل برسیم.

همایون دارابی - همایش تامین مالی از بازار سرمایه

آخرین اخبار اقتصادی را در کانال تلگرام شهر بورس بخوانید

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × 4 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان