تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : شنبه ۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۷
کد خبر : 100926

مهم‌ترین معیارها برای انتخاب بروکر فارکس و شروع فعالیت در این بازار بزرگ

مهم‌ترین معیارها برای انتخاب بروکر فارکس و شروع فعالیت در این بازار بزرگ
شما برای انتخاب گزینه مناسب باید به معیارهای مختلفی توجه کنید تا در ادامه مسیر فعالیت خود به عنوان یک معامله‌گر حرفه‌ای در بازار فارکس با مشکل مواجه نشوید.

کدام بروکر فارکس برای کاربران ایرانی مناسب است؟

به گزارش شهر بورس، بسیاری از معامله‌گران و علاقه‌مندان به بازار فارکس با میزان اهمیت انتخاب یک بروکر معتبر و شناخته‌شده برای فعالیت در این بازار بزرگ آشنا هستند. البته کاربران ایرانی معمولا در مسیر این انتخاب با چالش‌های متعددی مواجه می‌شوند. عواملی مانند گسترش کلاهبرداری و وجود تحریم‌های بین‌المللی کار معامله‌گران ایرانی برای پیدا کردن یک بروکر معتبر و قابل اعتماد را بیش از پیش دشوار کرده است. شما برای انتخاب گزینه مناسب باید به معیارهای مختلفی توجه کنید تا در ادامه مسیر فعالیت خود به عنوان یک معامله‌گر حرفه‌ای در بازار فارکس با مشکل مواجه نشوید. در این مطلب، قصد داریم تا شما را با مهم‌ترین معیارهای انتخاب بروکر فارکس آشنا ‌کنیم.

دلایل اهمیت انتخاب یک بروکر معتبر برای فعالیت در فارکس

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که انتخاب بروکر فارکس نقش چندان مهمی را در موفقیت آن‌ها در بازار مالی فارکس ایفا نمی‌کند. اما حتی اگر از موارد کلاهبرداری چشم‌پوشی کنیم، باز هم نمی‌توان به تمامی بروکرهای فعال در بازار فارکس به راحتی اعتماد کرد. بروکرهای فارکس این قدرت را در اختیار دارند که با ایجاد تغییراتی در معاملات کاربران، شرایط را به نفع خود تغییر دهند.

به طور کلی، درآمد بروکرهای فعال در بازار فارکس از طریق دریافت کارمزد از معاملات کاربران حاصل می‌شود. اما در بحث بازارسازی، این بروکرها می‌توانند به سادگی بر علیه کاربران خود اقدام کنند و با تغییر معاملات و پوزیشن‌های اخذشده از سوی آن‌ها، باعث ایجاد خسارت‌های مالی سنگین برای معامله‌گران شوند.

مهم‌ترین دلایل اهمیت انتخاب یک بروکر معتبر و قابل اعتماد برای شروع فعالیت در بازار فارکس عبارتند از:

  • حفظ امنیت معاملات و جلوگیری از کلاهبرداری
  • دستیابی به فرصت‌های بزرگتر برای سرمایه‌گذاری
  • در اختیار داشتن ابزارهای معاملاتی حرفه‌ای‌تر
  • برخورداری از حجم معاملات بیشتر

برای انتخاب بروکر مناسب به چه مواردی توجه کنیم؟

پس از آشنایی با دلایل اهمیت انتخاب یک بروکر معتبر و قابل اعتماد، نوبت به بررسی معیارهایی می‌رسد که می‌توانند یک بروکر فارکس را از سایر رقبا متمایز کند. البته معامله‌گرانی که به دنبال انتخاب یک بروکر معتبر و قابل اعتماد هستند باید به این نکته توجه داشته باشند که هیچ یک از بروکرهای فعال در بازار فارکس تمامی این معیارهای مثبت را ندارند. در نتیجه شما باید با مقایسه بروکرهای مختلف و سنجش معیارها بهترین و امن‌ترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

مهم‌ترین معیارها برای انتخاب بروکر فارکس عبارتند از:

  • میزان امنیت بروکر مورد نظر
  • رگولاتوری بروکر
  • مقدار کارمزدها و میزان شفافیت هزینه‌ها
  • پلتفرم‌های معاملاتی
  • نحوه پشتیبانی از کاربران
  • میزان تنوع حساب‌های معاملاتی
  • امکان واریز و برداشت به صورت لحظه‌ای
  • مقدار لوریج و سایر خدمات
  • حجم معاملات و میزان محبوبیت
  • میزان تنوع جفت‌ارزها
  • سابقه فعالیت بالا
  • توجه به نظرات سایر کاربران

همان‌طور که مشاهده می‌‎کنید، معیارهای متعددی برای انتخاب بروکر فارکس وجود دارند. شما برای انتخاب گزینه مناسب باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که کدام یک از معیارهای ذکرشده در فهرست بالا برای شما در اولویت قرار دارند. با اولویت‌بندی این معیارها برای خود می‌توانید فرایند مقایسه و انتخاب بروکر مناسب برای شروع فهالیت در بازار فارکس را برای خود راحت‌تر کنید.

بررسی سطح امنیت بروکر

بدون شک امنیت یکی از مهم‌ترین معیارها برای انتخاب بروکر فارکس است. امنیت به عنوان یکی از شروط اصلی برای ورود به بازارهای مالی شناخته می‌شود و ورود به بازاری که امنیت آن تضمین نشده باشد، ریسک و خطرات فروانی را برای سرمایه‌گذاران و معامله‌گران به همراه خواهد داشت. متاسفانه به دلیل محبوبیت روزافزون بازار فارکس در میان معامله‌گران، بازار کلاهبرداری در فارکس نیز بسیار داغ است.

مهم‌ترین معیارها برای انتخاب بروکر فارکس و شروع فعالیت در این بازار بزرگ

امروزه بروکرها می‌توانند به کمک کدنویسی معاملات کاربران خود را به طور کامل تحت نظارت قرار داده و در صورت نیاز تغییراتی را در آن‌ها به وجود آورند. شناسایی این تغییرات حتی برای افراد حرفه‌ای و باتجربه نیز بسیار دشوار است. به همین علت، امنیت بروکر باید اولویت اصلی تمامی معامله‌گران و علاقه‌مندان به بازار فارکس باشد. یکی از بهترین روش‌ها برای حاصل کردن اطمینان از امنیت بروکر، بررسی نظرات کاربران ایرانی در سایت‌ها و صفحه‌های مختلف است.

اهمیت رگولاتوری در انتخاب بروکر فارکس

یکی دیگر از فاکتورهای اساسی برای انتخاب بروکر فارکس، توجه به بحث رگولاتوری آن است. رگولاتوری در واقع همان ضمانت‌نامه یا مجوزی است که بروکر مورد نظر آن را به منظور فعالیت در بازار بزرگ فارکس از یک شرکت معتبر دریافت می‌کند. برای درک بهتر نقش رگولاتوری در اعتبار بروکر، می‌توانیم آن را با مجوز صادرشده از سوی سازمان بورس برای فعالیت کارگزاری‌های مختلف در بازار بورس ایران مقایسه کنیم.

معتبرترین شرکت‌های ارائه‌دهنده رگولاتوری در سطح جهان و بازار فارکس عبارتند از:

  • رگولاتوری SEC کشور ایالات متحده آمریکا
  • رگولاتوری ASIC کشور استرالیا
  • رگولاتوری Bafin کشور آلمان
  • رگولاتوری FINMA کشور سوییس
  • رگولاتوری FCA کشور انگلیس

شما برای انتخاب بروکر مناسب باید به میزان اعتبار شرکت ارائه‌دهنده رگولاتوری به بروکر مورد نظر توجه ویژه‌ای داشته باشید. زیرا رگولاتوری شرکت‌های مختلف از نظر میزان اعتبار با یکدیگر متفاوت هستند. متاسفانه به دلیل تحریم‌های موجود، بسیاری از بروکرهایی که با کاربران ایرانی همکاری می‌کنند، ناچار به استفاده از رگولاتوری‌های Offshore هستند. این دسته از رگولاتوری‌ها از نظر اعتبار در رده متوسط قرار می‌گیرند. البته در این میان بروکرهایی نیز وجود دارند که از معتبرترین رگولاتوری‌های موجود استفاده می‌کنند.

بروکرهایی که به کاربران ایرانی خدمات می‌دهند، معمولا رگولاتوری‌های زیر را دریافت می‌کنند:

  • رگولاتوری FSC جزیره موریس
  • رگولاتوری FSA جزیره سیشل
  • رگولاتوری FSC جزایر ویرجین بریتانیا
  • رگولاتوری FSA سنت وینسنت

بررسی شفافیت و مقدار کارمزد برای انتخاب بروکر فارکس

یکی از مهم‌ترین معیارهای موجود برای انتخاب بروکر مناسب، توجه به مقدار کارمزد دریافتی از سوی بروکرهای فعال در بازار فارکس است. مبلغ تراکنش در معاملات سنگین به شدت افزایش پیدا می‌کند. در نتیجه اگر قصد سرمایه‌گذاری سنگین در بازار فارکس را دارید، باید در هنگام انتخاب بوکر مناسب به مقدار کارمزد دریافتی از سوی بروکر توجه ویژه‌ای داشته باشید.

بروکرهای فعال در بازار فارکس هزینه‌های مختلفی را از معامله‌گران دریافت می‌کنند که به شرح زیر است:

  • اسپرد یا همان کارمزد معاملات
  • سواپ
  • کمیسیون

معامله‌گران نه تنها باید به مقدار کارمزد دریافتی از سوی بروکر توجه داشته باشند، بلکه نباید از شفافیت هزینه‌ها غافل شوند. دریافت کمیسیون‌های سنگین با درصدهای نامشخص و دریافت اسپرد به صورت مخفیانه از جمله مشکلاتی هستند که کاربران ایرانی در هنگام استفاده از خدمات بروکرهای فارکس با آن‌ها مواجه می‌شوند. در نتیجه شما صرفا نباید مقدار کارمزد را به عنوان معیار خود در نظر بگیرید و باید نسبت به شفافیت هزینه‌ها حساسیت بیشتری داشته باشید.

امکان واریز و برداشت آنی

یکی از معیارهای مهمی که می‌تواند در انتخاب بروکر مناسب برای شروع فعالیت در بازار فارکس به شما کمک کند، امکان واریز و برداشت به صورت آنی است. بسیاری از بروکرهایی که خدمات خود را به کاربران ایرانی ارائه می‌دهند، امکان واریز یا برداشت در عرض چند دقیقه را برای کاربران خود فراهم کرده‌اند. البته توجه داشته باشید که ممکن است مراحل واریز و برداشت شما تا 48 ساعت با تاخیر مواجه شود. به طور کلی، پیشنهاد می‌کنیم که به سراغ انتخاب بروکری بروید که در کنار امنیت، در ارائه خدمات مختلف سرعت بالایی داشته باشد.

بهترین بروکر فارکس برای کاربران ایرانی

شما برای انتخاب یک بروکر معتبر و قابل اعتماد باید معیارهای متعددی را مورد سنجش قرار دهید. میزان امنیت، نوع رگولاتوری، تنوع ابزارهای معاملاتی، تعداد پلتفرم‌های معاملاتی و … از مهم‌ترین مواردی هستند که در هنگام انتخاب بروکر مناسب باید به آن‌ها توجه کنید.

بروکر آرون گروپس به عنوان بهترین بروکر برای کاربران ایرانی، با برخورداری از پلتفرم‌ها و ابزارهای معاملاتی متنوع توانسته است اعتماد هزاران معامله‌گر حرفه‌ای بازار فارکس را جلب کند. اگر شما نیز قصد بهره‌مندی از خدمات بهترین بروکر فارکس برای ایرانیان را دارید، می‌توانید برای کسب مشاوره یا ایجاد حساب کاربری به وبسایت مجموعه آرون گروپس مراجعه کنید.

 

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 + 13 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان