شهربورس
تاریخ انتشار : جمعه ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۹:۴۵
کد خبر : 48655

بورس بلاتکلیف است

مهدی ساسانی: استقبال از شرکت های EPS دار افزایش می یابد

مهدی ساسانی: استقبال از شرکت های EPS دار افزایش می یابد
مهدی ساسانی، کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه بورس به خاطر بودجه و برجام بلاتکلیف است، گفت: پیش‌بینی می‌شود استقبال از شرکت های EPS دار افزایش یابد.

مهدی ساسانی در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره وضعیت بازار سرمایه، اظهار داشت: بلاتکلیفی در بازار مشهود است که فراز و نشیب‌های لایحه بودجه و نهایی نشدن آن در مجلس و اظهارات ضد و نقیض از مذاکرات به آن دامن زده می‌زند. این اتفاقات، اجازه اتخاذ تصمیمات درست را به سرمایه‌گذاران نمی‌دهد.

وی افزود: در تابلوی معاملات، تمایل برای خرید توسط خریداران و تمایل برای فروش قوی و سنگین توسط فروشندگان دیده نمی‌شود. در یک هفته گذشته، صعود و ریزش سنگینی در بازار ندیده‌ایم. باید از این روزها عبور کنیم تا بازار وضعیت شفاف‌تری به خود بگیرد.


بیشتر بخوانید: بورس بی جان در انتظار تزریق نقدینگی


این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به تأثیر بودجه و مذاکرات بر روی بورس، خاطرنشان کرد: تا زمانی که ابهامات بازار برطرف نشوند، نمی‌توان انتظاری از آن داشت. وقتی نمی‌توانیم بر روی لایحه بودجه نظر قطعی بدهیم، طبیعی است که تأثیر آن بر روی صنایعی را هم نمی‌توانیم تحلیل کنیم. زمانی می‌توان در مورد بازار سرمایه نظر قطعی بدهیم که هم آینده برجام و هم وضعیت بودجه مشخص شود.

ساسانی در پاسخ به سؤالی بر وضعیت نوع حمایت از نمادهایی مانند فولاد و فملی، گفت: شرکت ایمیدرو تصمیم گرفته که به این شکل از زیرمجموعه‌های خود حمایت کند. با توجه به اینکه این مجموعه، سهام خود را ارزنده می‌داند، تصمیم گرفته که در نواحی کنونی کف نمادها را حفظ کند.

مهدی ساسانی: استقبال از شرکت های EPS دار افزایش می یابد

وی ادامه داد: با گذشت حدود دو هفته از این حمایت‌ها، تغییر قیمت در نمادهایی مانند فولاد و فملی رخ نداده است. با این حال، نمی‌توان گفت که این کار درست است یا خیر، اما گذشت زمان آن را مشخص خواهد کرد.

این کارشناس بازار سرمایه، سهام بورسی را ارزنده دانسته و عنوان کرد: در یک مقطع گفته می‌شد که عمده سهام بازار دچار حباب شده‌اند و بالاتر از ارزش بنیادی‌شان معامله می‌شوند. در این مقطع، بسیاری از نمادها ارزنده هستند و میزان و برآورد سودآوری آن‌ها برای امسال و سال آینده باعث می‌شود که با پی بر ای کمتر از پنج معامله شوند.

ساسانی یادآور شد: با این حال، با توجه به بلاتکلیفی موجود در بازار نقدینگی به سمت این سهام نمی‌رود. پیش‌بینی می‌شود با برطرف شدن ابهامات و نزدیکی به فصل مجامع، استقبال از شرکت های EPS دار که در مجمع سود خوبی تقسیم می‌کنند، افزایش یابد.

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

6 + 11 =

پراپ تریدینگ

کمان