صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷
کد خبر : 48630

گفت‌وگوی مدیر مسئول شهر بورس با تجارت نیوز؛

بورس بی جان در انتظار تزریق نقدینگی

بورس بی جان در انتظار تزریق نقدینگی
امیر توپچی پور، مدیر مسئول آژانس خبری تحلیلی شهر بورس به تحلیل وضعیت بازار سرمایه پرداخت و تزریق نقدینگی را چاره بهبود اوضاع بورس دانست.

به گزارش شهر بورس، امیر توپچی پور در گفت‌وگو با تجارت نیوز، درباره روند معاملات بورس در روزهای گذشته، اظهار داشت: بازار سرمایه در هفته جاری کاملاً بلاتکلیف بود و شاخص کل نیز روند متعادلی را تجربه کرد. کمبود نقدینگی همچنان به وضوح در بازار دیده می‌شود که این موضوع با کاهش ارزش معاملات نیز همراه بود. نقدینگی موجود در بازار، توان ایجاد روند صعودی در کلیت نمادها را ندارد و صرفاً شاهد رشد برخی از تک سهم‌ها هستیم.

وی افزود: در کلیت بازار، اتفاق مثبتی به چشم نمی‌خورد و موضوعاتی از جمله نامشخص بودن تکلیف مذاکرات، آینده بورس را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است. گروه‌های ریالی از یک سو و گروه‌های دلاری نیز از سوی دیگر، در انتظار رفع ابهامات هستند.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: با وجود اخبار مثبت برجامی در روزهای گذشته، پیش‌بینی می‌شد که گروه‌های خودرویی و بانکی واکنش مثبتی به این خبرها داشته باشند که این اتفاق رخ نداد. بازار همچنان سرد، بی‌جان و بی‌روح است و نیاز به تزریق نقدینگی جدید دارد.


بیشتر بخوانید: تحلیل تکنیکال ذوب و فجر


توپچی‌پور با بیان اینکه «در هفته گذشته اتفاق خاصی در بازار رخ نداده است»، خاطرنشان کرد: در هفته جاری هم، نمادهای بزرگ بازار از جمله فولاد و فملی تحت کنترل حقوقی‌ها بودند، رشد یا افت چندانی را تجربه نکردند. این اتفاق در نمادهایی مانند شپنا نیز رخ داد و نمودار شاخص کل و یا برخی از نمادهای شاخص ساز مانند یک خط صاف است که نشان از رنج بودن بازار دارد. به نظر می‌رسد اگر سهامداری در طول روزهای گذشته، نگاهی به وضعیت بازار نکرده چیز خاصی را از دست نداده است.

بورس بی جان در انتظار تزریق نقدینگی

مدیر مسئول آژانس خبری تحلیلی شهر بورس ادامه داد: پیش‌بینی می‌شد که گروه پالایشی به افزایش قیمت نفت در روزهای گذشته واکنش مثبتی نشان بدهد که این اتفاق نیفتاد. نمادهای این گروه هم همانند سایر گروه‌ها در محدوده‌های صفر تابلو معامله شدند. با این حال، در گروه‌هایی از جمله پالایشی و خودرویی، به نظر می‌رسد که خریدهای بی سروصدایی انجام می‌شود.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان گفت: هرچقدر که بورس در مقطع فعلی کنترل شود، قطعاً می‌تواند در میان‌مدت و بلندمدت، اهداف بالاتری را هم داشته باشد. اگر سهامداران به پول نیاز ندارند، به نظر می‌رسد که نگهداری سهام در این مقطع با دید میان‌ مدت و بلند مدتی، بهترین استراتژی ممکن باشد.

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

13 − 4 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان