شهربورس
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
کد خبر : 58023

یک کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد؛

معاملاتی متعادل با گرایش مثبت در انتظار بورس

معاملاتی متعادل با گرایش مثبت در انتظار بورس
محمد پورتدین کارشناس بازار سرمایه پیش بینی کرد که روند معاملات متعادل با گرایش مثبت بورس طی روزهای آینده نیز ادامه‌دار باشد.

محمد پورتدین کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره وضعیت بازار سرمایه، اظهار داشت: بازار همچنان با تکرار دادوستدهای فرسایشی و تکرار سخنان گذشته و عمدتا به دلیل قرار داشتن زیر سایه سنگین ابهام برجام، کم حجم و کم‌رمق دنبال می شود.

وی افزود: چاشنی احتیاط در دادوستدهای فعالان بازار کاملا محسوس است؛ به‌طوری‌که با انتشار کوچک‌ترین اخبار منفی، عکس‌العمل نسبتا شدید آنها را می‌بینیم و منفی شدن مجدد بازار را نظاره‌گر می‌شویم.


بیشتر بخوانید: کف قیمتی سهام مشخص شده است


محمد پورتدین افزایش اندک حجم و ارزش دادوستدهای دو روز گذشته که به دلیل قرار داشتن اکثر گروه‌ها و صنایع در سطوح حمایتی مستحکم کوتاه مدت بوده، نویدبخش بهبود معاملات امروز و چند روز آینده را دارد و از نوسان گیری کم حجم و چند روزه محدود اهالی بازار حکایت می‌کند.

این فعال بازار سرمایه عنوان کرد: پیش بینی می شود باتوجه به موارد گفته شده و افت چند روزه اکثر صنایع، حداقل تا اواخر هفته، معاملاتی متعادل با گرایش مثبت را نظاره گر باشیم، اما تا زمانی که افزایش حجم و ارزش محسوس دادوستدها و بهبود اعتماد از دست رفته بازار سرمایه رخ ندهد، برای میان مدت و هفته‌های آینده، تفکر بازاری مثبت و پرتقاضا و پر انگیزه، دور از انتظار باشد.


بیشتر بخوانید: در انتهای اصلاح بورس قرار داریم


محمد پورتدین بیان کرد: در بازارهای جهانی و بین المللی نیز با وجود کاهش محسوس سمت عرضه محصولات، به دلیل نزدیک شدن به فصل سرما و نیاز به ذخیره بیشتر انرژی و سوخت از سوی اکثر کشورها به خصوص اتحادیه اروپا با ادامه جنگ فرسایشی روسیه و اوکراین با کاهش تقاضای محصولات عمدتا صنعتی به جز اوره، آمونیاک و مواد غذایی مواجه هستیم که در این میان ادامه قرنطینه کشور چین و تورم و رکود فراگیر جهانی، مزیت بر علت شده است.

به گفته این کارشناس بازارسرمایه، انتظار می‌رود همچنان سطوح قیمتی حال حاضر کامودیتی‌ها در بازارهای جهانی با تلرانس مثبت و منفی ۵ درصدی حفظ شود و رکود فروش شرکت های صادرات محور و مرتبط بازارسرمایه داخلی را و ادامه معاملات خسته کننده آنها را نظاره گر باشیم و جز نوسانات کوچک، اتفاق قابل توجه ای در داد و ستدهای آنها رخ ندهد.

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دوازده + 14 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان