شهربورس
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
کد خبر : 57997

افزایش امیدواری به بهبود دو صندوق دولتی

سهیلا نقی پور: در انتهای اصلاح بورس قرار داریم

سهیلا نقی پور: در انتهای اصلاح بورس قرار داریم
سهیلا نقی پور کارشناس بازار سرمایه معتقد است که اصلاح بورس به اواخر خود نزدیک شده و شاخص کل می‌تواند رشد جدیدی را تجربه کند.

سهیلا نقی پور کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره وضعیت بازار سرمایه، اظهار داشت: علی‌رغم ارزندگی بازار، حجم بیشتر معاملات در سهم‌های کوچک و بازار پایه بوده و طی 14 روز گذشته، به صورت متوالی شاهد خروج پول حقیقی و بی‌اعتمادی اهالی بازار سرمایه هستیم.

وی افزود: از طرفی دیگر، سه کشور اروپایی در بیانیه‌ای اعلام کردند که «از توافق دور شده‌ایم و این موضوع به دلیل زیاده خواهی‌های ایران بوده است». عدم قطعیت‌های برجامی فضای نزول در بازار سرمایه را فراهم آورده. همچنین از روز دوشنبه نیز با توجه به تغییرات قیمت اونس جهانی طلا و سیاست‌های جدید روند تغییر قیمت ارز و واکنش بازار طلا و سکه نیز خواهد بود.


بیشتر بخوانید: سیاست گذار برنامه ای برای کاهش نرخ بهره ندارد


سهیلا نقی پور با اشاره به تصویب اساسنامه صندق‌های دولتی دارا یکم و پالایش در دولت، خاطرنشان کرد: اصلاحات پالایش یکم و دارا یکم امروز در دولت تصویب شد. یکی از مهم‌ترین مواردی که از زمان عرضه این صندوق‌ها مورد انتقاد قرار می‌گرفت و مشکلات جدی در آن وجود داشت، بازارگردانی این صندوق‌ها بود.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: با توجه به آن که بخش زیادی از واحدهای این صندوق‌ها در اختیار سهامداران خرد است و شاهد معاملات هیجانی در آن‌ها بودیم، در نتیجه اضافه شدن رکن بازارگردان می‌تواند تاثیر زیادی در معاملات صندوق‌های دولتی داشته باشد.

سهیلا نقی پور بیان کرد: موضوع مهم دیگر که به تصویب هیئت دولت رسید، تبدیل مدیریت صندوق از غیرفعال به فعال بود. با توجه به اینکه دیگر نیازی به ارائه رویه تشکیل و بازبینی پرتفوی به سازمان بورس نیست، در صورت فعالیت منطقی و درست در این صندوق‌ها می‌توانیم شاهد رشد ارزش خالص دارایی‌های آن‌ها باشیم.

به گفته این کارشناس بازارسرمایه؛ بند اول اصلاحات دولت تبدیل این صندوق‌ها به “صندوق های سرمایه گذاری بخشی” بود که از نظر مفهومی، می‌توان آن‌ها را همانند صندوق‌های سرمایه‌گذاری شاخصی برشمرد. همچنین در “صندوق‌ سرمایه‌گذاری بخشی”، شاخص یک صنعت خاص رهگیری خواهد شد و حد نصاب سرمایه‌گذاری در یک صنعت حداقل ۷۰ درصد و در سهام یک ناشر حداکثر ۳۰ درصد است.


بیشتر بخوانید: بورس پس از برجام چه می شود؟


وی به بررسی وضعیت تکنیکالی بازار سرمایه پرداخت و تصریح کرد: در بررسی شاخص کل بورس از منظر تکنیکال در هفته آتی می‌توان این چنین استنباط کرد که شاخص با توجه به ریتم اصلاحی که از خرداد آن را آغاز کرده، در انتهای اصلاح خود نسبت به موج صعودی قبلی که از اسفندماه سال گذشته شروع شد، قرار دارد.

سهیلا نقی پور تصریح کرد: در این ساختار حرکتی از منظر الیوت ۴ موج شکل گرفته که در حال حاضر در موج پنجم آن که آخرین موج این ساختار نزولی اصلاحی است قرار داریم. در این صورت پیش بینی می شود این ساختار حرکتی در شاخص کل در همین حوالی؛ یعنی محدوده یک میلیون و 350 هزار پایان پذیرد.

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده + 5 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان