شهربورس
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۹
کد خبر : 58804

سبزی بورس موقت است یا دائم؟/ یک پیش‌بینی از آینده بازار سهام

سبزی بورس موقت است یا دائم؟/ یک پیش‌بینی از آینده بازار سهام

محمدحسین شهیدزاده کارشناس بازار سرمایه به بیان پیش‌بینی خود از آینده بازار سهام پرداخت و به این پرسش که «سبزی بورس موقت است یا دائم» پاسخ داد.

محمدحسین شهیدزاده کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره وضعیت بازار سرمایه اظهار داشت: شاید در نگاه اول بسیار عجیب به نظر برسد که چرا در هفته جاری بازار تا حدودی با شاخص‌های مثبت روبه‌رو شده است، اما با در نظر گرفتن پارامترهای کلان در خواهیم یافت که اوضاع پایدار نخواهد ماند.

وی افزود:  از نظر منظر اقتصاد کلان بودجه مصوب سال 1401 و تاثیر آن بر شرکت‌های بورسی، در کنار انتظارات بالای تورمی و انتظار رشد قیمت دلار در ایران و انتظار رشد قیمت طلای جهانی سبب شده تا شاخص در این هفته با اقبال سرمایه گذاران روبه‌رو شود؛ این مهم را می توان در تاریخ 9 آبان ماه 1401 که شاخص مثبت بود، مشاهده کرد.


بیشتر بخوانید: روند صعودی بورس ادامه دارد؟


محمدحسین شهیدزاده خاطرنشان کرد: در این تاریخ دومین ورود پول حقیقی به میزان 28.76 میلیارد تومان به یکی از صندوق‌های طلا بوده، اما در مجموع 157 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار خارج شده است.

این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: باید توجه داشت که شدت خروج پول حقیقی از کمتر شده، اما همچنان خروج پول ادامه دارد که نگرانی از سقوط بازار طی روزهای آتی را بیشتر می کند.

محمدحسین شهیدزاده ادامه داد: از طرفی، اقدام مثبت دولت در تصویب بسته حمایتی ده گانه سازمان بورس سبب شده تا ناامیدی‌ها کمتر شود، اما این اقدامات و اقدامات گذشته نشان داده که این حمایت‌ها پایدار نبوده و اثرات موقتی دارد.


بیشتر بخوانید: فرصت ها و چالش های تامین مالی از بازار سرمایه


به گفته این فعال بازار سرمایه، جدا از اقدامات انجام گرفته تاکنون، یکی از اقدامات اساسی که دولت می تواند برای حمایت از بازار سرمایه انجام بدهد، کاهش سود بانکی و کم کردن تقاضاهای سوداگرانه در بازارهایی نظیر خودرو، ارز و طلا است.

محمدحسین شهیدزاده گفت: یکی از مهم ترین ابزارهای دولت‌ها اخذ مالیات در قالب مالیات بر عایدی سرمایه (CGT) است که بر اساس آن دولت می تواند با اخذ مالیات بر عواید سرمایه ای رقبای بازارسرمایه را که پیشران توسعه نیستند، تضعیف کند. همچنین اکنون که فصل تدوین بودجه سال 1402 است، دولت می تواند از ابزار مالیات در جهت دهی به سرمایه ها بهره ببرد.

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هشت − 1 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان