به گزارش شهر بورس به نقل از اکوایران، بررسی ها نشان می دهد قیمت پژو پارس در مبدا حول و حوش 150 میلیون تا 200 میلیون تومان رشد را تجربه خواهد کرد و با این قیمت بازه قیمت این محصول پُرطرفدار ایران خودرو در مبدا وارد بین کانال 500 میلیون تا 600 میلیون تومان می شود.

البته چنانچه ایران خودرویی ها بتوانند مجوز افزایش قیمت جدیدی را تجربه کنند این احتمال وجود دارد که قیمت پژو پارس در کارخانه تا میانه های کانال 600 میلیون تومان بالا آمده و در این کانال قیمتی تثبیت شود.

بررسی قیمت سایر محصولات ارتقا یافته ایران خودرو به نسبت خودروهای پیشین نشان می دهد این میزان رشد قیمت پژو پارس در صورت تداوم تولید دور از ذهن نیست و همین مساله می تواند تردیدهایی را برای متقاضیانی که در دور اول فروش از مسیر سامانه یکپارچه فروش محصولات خودروسازان برای پژو پارس نام نویسی کرده و حالا اصرار به تحویل گرفتن این خودرو دارند، ایجاد کند.

این احتمال وجود دارد که بخشی از متقاضیان پژو پارس به این دلیل که قیمت کارخانه ای این خودرو با قیمت بازاری آن فاصله زیادی دارد بر تحویل گرفتن آن اصرار دارند.


جزئیات ثبت نام پژو پارس با تحویل 90 روزه اعلام شد


اما این بخش از متقاضیان باید بدانند که پژو پارس در حال حاضر تنها تا اواخر سال جاری مجوز دارد تا با استاندارد پیشین در خطوط تولید ایران خودرویی ها حاضر باشد و این خودروساز برای ادامه تولید باید استانداردهای 85 گانه را روی این محصول خود اعمال کند تا مدیران سازمان ملی استاندارد مجوزهای لازم را برای تولید و عرضه پژو پارس در اختیار ایران خودرو قرار دهند.

عامل استانداردهای 85 گانه نیازمند سزمایه گذاری در خطوط تولید و همچنین شرکت های قطعه ساز است و این سرمایه گذاری ها، سوخت لازم برای جهش قیمت پژو پارس در کارخانه را مهیا می کند.

بنابراین ایران خودرویی ها دیگر نه می توانند، نه می خواهند که پژو پارس را با قیمت های پیشین برای متقاضیان خود فاکتور کنند.

افزایش قیمت کارخانه ای پژو پارس باید مدنظر متقاضیانی که روی تداوم تولید و تحویل گرفتن این خودرو اصرار دارند، قرار گیرد.

پیش بینی می شود بخشی از تقاضا بعد از افزایش قیمت کارخانه ای پژو پارس از تحویل گرفتن آن امتناع کنند (همان طور که این اتفاق برای تارا، پژو 207، دنا افتاد)

شاید بد نباشد متقاضیان این محصول محبوب ایران خودرو با دقت بیشتری طرح های جایگزینی پژو پارس را رصد کنند، شاید به نفع آنها باشد خودروی جایگزین را بپذیرند و از خیر تحویل گرفتن پژو پارس، در صورت تداوم تولید، بگذرند.