تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۲
کد خبر : 87071

خزانه دار اتاق بازرگانی تبریز در گفت‌وگو با شهر بورس:

در بخش کشاورزی به یک انقلاب نیاز داریم

در بخش کشاورزی به یک انقلاب نیاز داریم
قاسم قویدل خزانه دار اتاق بازرگانی تبریز گفت: تا زمانی که انقلابی به عنوان انقلاب کشاورزی در کشور ما رخ ندهد نتیجه مطلوبی نخواهیم گرفت.

قاسم قویدل خزانه دار اتاق بازرگانی تبریز در گفت‌وگو با شهر بورس اظهار داشت: اتاق بازرگانی تبریز در دوره جدید فعالیت‌های بسیاری را مدنظر دارد. امیدواریم با برنامه‌هایی که در نظر داریم، در جهت رشد اقتصادی و صنعتی قدم‌های مثبی برداریم.

وی ادامه داد: برنامه‌های اتاق در این دوره با هماهنگی‌های بسیار خوب خواهد توانست بسیاری از مشکلات بخش خصوصی را در حد توان حل کند.

در بخش کشاورزی نیاز به یک انقلاب داریم

خزانه دار اتاق بازرگانی تبریز با اشاره به مشکلات صنعت کشاورزی، خاطرنشان کرد: تا زمانی که انقلابی به عنوان انقلاب کشاورزی در کشور ما رخ ندهد نتیجه مطلوب در این بخش نخواهیم گرفت. دولت، ملت و بخش خصوصی باید دست به دست هم بدهند تا بخش کشاورزی را که یکی از بخش‌های حیاتی هر کشور است را رونق دهیم.

وی ادامه داد: کشاورزان ما با مشکلات عدیده مواجه هستند. اولین مشکل ما کمبود بارندگی و آب در کشور است که نتوانستیم استفاده از آب را مدرن کنیم. امروز در دنیا استفاده از آب حالت علمی دارد به طور مثال در کشور عربستان با وجود کمبود بارندگی با استفاده از تکنولوژی به یکی از صادرکننده سیفیجات تبدیل شده‌اند.


بیشتر بخوانید: بیش از ۱۵۰۰ نفر در اختتامیه اجلاس سراسری خانه های صمت شرکت کردند


قاسم قویدل خزانه دار اتاق بازرگانی تبریز تصریح کرد: موضوع دیگر چندمحصولی بودن کشاورزی ما به ویژه در باغات است. این مسئله علمی نیست چون هر محصول میزان آب و سموم متفاوت نیاز دارد. موضوع مهم دیگر عدم پایش در کشاورزی ماست. به این معنی که مثلا در منطقه آذربایجان هیچگاه کشت غالب را انتخاب نکرده‌ایم. ما باید در منطقه خودمان که کم آب است پایش انجام دهیم و بر اساس آن محصولات را برای کشت انتخاب کنیم.

وی خاطرنشان کرد: همچنین با دادن فرصت و سوبسید به کشاورزان باید محصولاتی که با منطقه و آب و هوای ما سازگار هستند را انتخاب کنیم و بازدهی را به حداکثر برسانیم.

2147483648 210051

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

19 − چهارده =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان