شهربورس
تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۱
کد خبر : 56593

شهر بورس گزارش می‌دهد؛

یک توصیه به سهامداران بورسی؛ فعلاً از هیجانات غیرمتعارف دوری کنید

یک توصیه به سهامداران بورسی؛ فعلاً از هیجانات غیرمتعارف دوری کنید
این روزها بازار سرمایه در بلاتکلیفی به سر می‌برد و اخبار متناقض برجامی، موجب ایجاد روندی ناپایدار و خنثی در سهام مختلف بورسی شده است.

سلمان نصیرزاده کارشناس بازار سرمایه در تحلیلی برای «شهر بورس» از لزوم دوری سهامداران از هیجانات غیرمتعارف تا زمان روشن شدن وضعیت بازار سرمایه و برجام نوشت.

تحلیل  سلمان نصیرزاده کارشناس بازار سرمایه را در زیر می‌خوانید:

بازار سهام در هفته‌ای که گذشت بدون روند و با رکود قیمت در سهام شاخص‌ساز عمدتا در صنایع پتروپالایش و زنجیره فولاد مواجه شد.

در مقابل، صنایع کوچک و متوسط با نوسانات بهتری مواجه شدند. به نحوی که بازده شاخص کل در این هفته 0.2 درصد منفی و هم وزن 0.9درصد مثبت بود. در حقیقت از 10 مرداد ماه بازار عملکرد بهتری به صنایع کوچک تر نشان داده که از این تاریخ به امروز شاخص کل بدون بازدهی و شاخص هم وزن 8.2 درصد بازده را ثبت کرده است.


بیشتر بخوانید: بورس به محرک خبری و جریان پول نیاز دارد


طی 4 هفته اخیر مباحثی نظیر طولانی شدن فرآیند احیای برجام به عنوان عامل اصلی استندبای شدن بازار در کنار رکود قیمتی در بازارهای جهانی، فولادی و پتروشیمی به عمق کم بازار، حجم حداقلی معاملات و بی تصمیمی در صنایع بزرگ دامن زده است. از این رو تمایل فعالان بازار تا مشخص شدن درایورهای تاثیر گذار نوسان در گروه ها و نمادهای کوچک تر و با ابهامات کمتر است.

بر این اساس، با توجه به نکات یاد شده همچنان محرک جدیدی به بازار تزریق نشده است و از این رو انتظار می‌رود هفته طی جاری در صورت عدم تحولات سیاسی شاهد بازاری کم عمق با تمرکز بر نمادهای کوچک و متوسط و نوسان پذیری این دسته از گروه ها باشیم.


بیشتر بخوانید: جهش های تورمی رشد بعدی بورس را رقم می زند


در شرایط فعلی سرمایه گذاران در انتظار داده های قوی تری برای تصمیم گیری و جهت گیری در بازار هستند. در سایر بازارها نیز تحت تاثیر فضای احیای احتمالی برجام و نوسانات نرخ ارز در یک رکود معاملاتی فرورفته است که تا نتیجه نهایی این رویه ادامه خواهد داشت. تغییر فضای رکودی در بازار های موازی به نتیجه مذاکرات و اجماع فعالان بازار وابسته است.

توصیه می‌‎شود فعالان غیرحرفه‌ای تا مشخص شدن روند اصلی بازار از هیجانات غیرمتعارف در معاملات دوری کنند.

یک توصیه به سهامداران بورسی یک توصیه به سهامداران بورسی یک توصیه به سهامداران بورسی

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

 

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک + سیزده =

پراپ تریدینگ

کمان