شهربورس
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۸
کد خبر : 56061

در گفت‌وگو با شهر بورس؛

سلمان نصیرزاده: بورس به محرک خبری و جریان پول نیاز دارد

سلمان نصیرزاده: بورس به محرک خبری و جریان پول نیاز دارد
سامان نصیرزاده کارشناس بازار سرمایه، محرک خبری و جریان پول را عامل رشد بازار دانسته و گفت: توصیه می‌شود فعالان بازار تا مشخص شدن روند از رفتارهای هیجانی و انتحاری در معاملات پرهیز کنند.

سلمان نصیرزاده کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس، اظهار داشت: مهم‌ترین رخداد موثر در شکل‌گیری روند قیمت و رفتار سهامداران، انتظار از خروجی نشست وین و مذکرات احیای برجام است.

وی افزود: شنبه 15 مرداد ماه در یک روز میان تعطیل با انتشار اخبار مثبت از مذاکرات وین و محرک‌هایی نظیر کاهش نرخ بهره بین بانکی برای سومین هفته متوالی بازار با محوریت گروه بانک و خودرو واکنش مثبیت نشان داد و بعد از هفت هفته ورود پول رقم خورد.

سلمان نصیرزاده ادامه داد: روز سه‌شنبه بازار متفاوت تری را داشتیم، پایان مذاکرات وین و عدم دستیابی به نتیجه مشخص عامل شکل گیری بازاری متمایل به منفی بود که اگر اثر بازگشایی فولاد مبارکه را از معاملات کسر می‌کردیم با شاخص منفی مواجه می‌شدیم؛ بازاری که با خروج 260 میلیارد تومانی معادل میزان ورودی پول در روز شنبه مواجه شد.


بیشتر بخوانید:انتقال بورس کالا به وزارت صمت سبب ایجاد رانت می شود


این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: شاخص کل به مقاومت یک میلیون و ۴۵۲ هزار واحد رسیده و برای عبور از این سطح محرک خبری و جریان پول نیاز است. در این شرایط توصیه می‌شود فعالان بازار تا مشخص شدن روند از رفتارهای هیجانی و انتحاری در معاملات پرهیز کنند.

سلمان نصیرزاده یادآور شد: در بخش بازار جهانی نیز آخر هفته آمار تورم تولیدکننده آمریکا منتشر خواهد شد. با در نظر گرفتن آمار اشتغال که هفته گذشته منتشر شد، می‌تواند خروجی مهمی برای پیش بینی سیاست نرخ بهره فدرال در جلسات آتی باشد که در روند بازار جهانی کالایی و بازارهای سرمایه موثر خواهد بود.

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ده − هفت =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان