شهربورس
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۲
کد خبر : 56025

مديرعامل كارگزاری مهرآفرين در گفت‌وگو با شهر بورس:

انتقال بورس کالا به وزارت صمت سبب ایجاد رانت می شود

انتقال بورس کالا به وزارت صمت سبب ایجاد رانت می شود
مدیرعامل کارگزاری مهرآفرین نسبت به عواقب انتقال بورس کالا به وزارت صمت هشدار داد و گفت: این کار موجب ایجاد رانت و بازگشت امضاهای طلایی خواهد شد.

علي بهشتی روی مديرعامل كارگزاری مهرآفرين در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره انتقال بورس کالا به وزارت صمت، اظهار داشت: اساس شکل گیری انواع بورس‌ها، شفافیت در همه زمینه‌هاست.

وی ادامه داد: ما با این کار تلاش داریم دست واسطه‌ها را کوتاه کنیم تا مصرف کننده، کالا را با قیمت عادلانه عرضه و تقاضا دریافت کند و تمامی منافع برای تولید کننده باشد.

بهشتی روی عنوان کرد: انتقال بورس کالا به وزارت صمت سبب ایجاد رانت، اضافه شدن منابع قدرت، امضاهای طلایی و عدم شفافیت تالار شیشه‌ای می‌شود.

مدیرعامل کارگزاری مهرآفرین راجع‌به عرضه زنجیره فولاد در بورس کالا، افزود: من با عرضه هر محصولی در بورس کالا به علت شفافیت، نظام عرضه و تقاضا و نظارت نهاد سازمان موافق هستم.

وی ادامه داد: قدمت معاملات زنجیره فولاد در بورس کالا از سال ۱۳۸۲ است. عرضه محصولات زنجیره فولاد سبب می‌شود که در کل محصولات زنجیره، شفافیت، حذف رانت و رقابت اتفاق بیفتد. بسیاری از فعالان این بازار با توجه به عرضه‌های منظم، می‌توانند نسبت به تأمین مواد اولیه فولادی خود از بورس کالا برنامه ریزی کنند. بورس کالا التهاب بازار را کاهش می‌دهد.

بهشتی روی با اشاره به عرضه خودرو و سیمان در بورس کالا، خاطرنشان کرد: عرضه این محصولات سبب جلوگیری از ایجاد رانت و دلال‌پروری می‌شود. این روند، عرضه‌های منظم و وجود مکانیسم خود تنظیمی، سبب واقعی و شفاف شدن قیمت‌ها خواهد شد.

مدیرعامل کارگزاری مهرآفرین عنوان کرد: افزایش سرعت عرضه محصولات شرکت‌های خودرویی در بورس کالا، سبب ایجاد شفافیت، کاهش گپ قیمتی و فرهنگ بورس کالایی می‌شود.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

10 + 6 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان