شهربورس
تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰
کد خبر : 58805

فراز و فرود هفتگی شاخص‌ها و بازارهای بورس تهران

فراز و فرود هفتگی شاخص‌ها و بازارهای بورس تهران
در بورس اوراق بهادار تهران، ارزش و حجم کل معاملات در هفته منتهی به ۲۰ مهرماه، نسبت به هفته منتهی به ۱۲ مهر افزایشی شد. شاخص هم‌وزن نیز طی هفته یاد شده کاهش ۰.۰۲ درصدی را طی این مدت به ثبت رساند.

به گزارش شهر بورس به نقل از سنا، بررسی معاملات بازار سهام در هفته منتهی به ۲۰ مهر ۱۴۰۱، حکایت از آن دارد که ارزش کل معاملات این بازار در این هفته نسبت به هفته گذشته با ۱۲.۹۰ درصد افزایش، از ۱۴۲ هزار و ۱۵ میلیارد ریال به ۱۶۰ هزار و ۳۳۸ میلیارد ریال رسید. همچنین، حجم کل معاملات این بازار از ۲۵ میلیارد و ۹۴۷ میلیون سهم در هفته گذشته به ۲۳ میلیارد و ۲۰۶ میلیون سهم رسید که افزایش ۱۱.۸۱ درصدی را نشان می‌دهد.

فراز و فرود هفتگی شاخص‌ها و بازارهای بورس تهران

وضعیت صعود و نزول بازارها

در هفته یادشده، بیشتر بازارهای بورس تهران نسبت به هفته گذشته وضعیت صعودی داشتند. این در حالی است تنها بازار بدهی روند نزولی داشته است.

بر این اساس، ارزش معاملات در بازار اول سهام، افزایش ۴۵.۵۴ درصدی را در هفته جاری نسبت به هفته گذشته خود تجربه کرد و از ۲۵ هزار و ۶۸۱ میلیارد ریال به ۳۷ هزار و ۳۷۶ میلیارد ریال رسید. حجم معاملات این بازار نیز که هفته منتهی به ۱۲ مهر ماه ۱۱ میلیارد و ۱۰۶ میلیون سهم بود به ۸ هزار و ۸۶۷ میلیارد سهم در هفته گذشته رسید و کاهش ۲۰.۱۶ درصدی را به ثبت رساند.


بیشتر بخوانید: نرخ ارز اصلی ترین ریسک این روزهای بورس است


روند حرکت بازار دوم سهام در این هفته هماهنگ با بازار اول سهام بود؛ به طوری‌که ارزش معاملات این بازار در هفته منتهی به ۲۰ مهر نسبت به هفته گذشته خود با افزایش ۳۷.۲۶ درصدی از ۲۹ هزار و ۶۶۷ میلیارد ریال به ۴۰ هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال رسید. حجم معاملات این بازار نیز با افزایش ۲۹.۴۶ درصدی از ۸ میلیارد و ۱۰۷ میلیون سهم به ۱۰ میلیارد و ۴۹۵ میلیون سهم رسید.

ارزش معاملات بازار بدهی با افت ۴۵ درصدی از ۲۹ هزار و ۱۸۱ میلیارد ریال در هفته گذشته به ۱۶ هزار و ۱۱۷ میلیارد ریال در هفته منتهی به ۲۰ مهر هفته رسید. حجم معاملات بازار بدهی نیز از ۳۲.۸۲ میلیون برگه به ۱۷.۶۹ میلیون برگه رسید که افت ۴۶ درصدی را نشان می‌دهد.

وضعیت صعود و نزول بازارها

ارزش معاملات در بازار مشتقه در هفته منتهی به ۱۲ مهر ماه ۵۴۳ میلیارد ریال بود در هفته منتهی به ۲۰ مهر به ۹۱۳ میلیارد ریال رسید و رشد ۶۸.۲۴ درصدی را تجربه کرد. حجم معاملات در این بازار با افزایش چشمگیر ۲۰ هزار درصد، از ۹.۶۴ میلیون قرارداد در هفته قبل به ۲ میلیارد و ۱۳.۷۱ میلیون قرارداد در هفته منتهی به ۲۰ مهر ماه رسید.

وضعیت صعود و نزول بازارها

ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در هفته منتهی به ۲۰ مهرماه در مقایسه با هفته پیش، روندی افزایشی داشتند. ارزش معاملات این بازار از ۵۶ هزار و ۹۴۳ میلیارد ریال در هفته قبل به ۶۵ هزار و ۲۱۲ میلیارد ریال در هفته یادشده رسید و رشد ۱۴.۵۲ درصدی را تجربه کرد. حجم معاملات در این بازار نیز با رشد ۱۵.۲۴درصدی در این هفته نسبت به هفته قبل از ۳ میلیارد و ۹۵۱ میلیون یونیت به ۴ میلیارد و ۵۵۳ میلیون یونیت رسید.

وضعیت صعود و نزول بازارها

شاخص کل ۰.۴۵ درصد افزایش یافت

بر اساس این گزارش، شاخص کل بورس در هفته منتهی به ۲۰ مهر نسبت به هفته گذشته خود رشد ۰.۴۵ درصدی را تجربه کرد و از یک میلیون و ۳۱۳ هزار واحد به یک میلیون و ۳۱۹ هزار واحد افزایش یافت که رشد ۵ هزار و ۹۳۷ واحدی را نشان می دهد.


بیشتر بخوانید: در انتهای اصلاح بورس قرار داریم


همچنین، شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز در هفته منتهی به ۲۰ مهر هفته نسبت به هفته قبل کاهش داشت و با ۰.۰۲ درصد کاهش از ۳۸۰ هزار و ۳۴۹ واحد به ۳۸۰ هزار و ۲۷۱ واحد رسید و تنها ۷۸ واحد کاهش یافت.

شاخص کل ۰.۴۵ درصد افزایش یافت

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 − 5 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان