صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱
کد خبر : 116105

استاندار قزوین در غرفه شهر بورس عنوان کرد:

علاقه شرکت‌های قزوینی برای ورود به بازار سرمایه

علاقه شرکت‌های قزوینی برای ورود به بازار سرمایه
محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین گفت: صنایع و کارخانجات قزوین به دنبال حضور در بازار سرمایه هستند و این بازار را برای خود ظرفیت‌ساز می‌دانند.

محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین با حضور در غرفه شهر بورس در نمایشگاه رسانه‌های ایران، درباره وضعیت اقتصادی این استان اظهار داشت: استان قزوین به دلیل ظرفیت‌های قابل توجه صنعتی، کشاورزی و صنایع وابسته به آن، ظرفیت‌های مواصلاتی و حوزه گردشگری جزء استان‌های برتر اقتصادی کشور است.

وی ادامه داد: همه این موارد پتانسیل قابل توجه اقتصادی را برای استان قزوین فراهم می‌کند که منجر به این می‌شود که استانی که یک درصد خاک کشور و یک و نیم درصد جمعیت را در اختیار دارد، جرء چند استان ابتدایی اقتصادی کشور باشد.

استاندار قزوین با بیان اینکه در بعضی حوزه‌ها قزوین استان اول کشور است، گفت: در حوزه تولیدات محصولاتی مانند شوینده‌ها رتبه اول کشوری و در  حوزه کشاورزی و صنایع کشاورزی مانند شیر، گوشت قرمز و سفید، جوجه یک روزه جزء رتبه‌های اول تا سوم هستیم.


بیشتر بخوانید: حضور وزیر ارشاد در غرفه شهر بورس


وی ادامه داد: همه این مسائل ظرفیت‌هایی را ایجاد می‌کند که استان یک استان اقتصادی تلقی شود و اقتصادش هم جامعیت داشته باشد؛ یعنی در تمام حوزه‌ها فعال باشد.

اعلایی یادآور شد: در حوزه فولاد و تولید انرژی هم رتبه خوبی داریم به طوریکه چهار و نیم درصد برق کشور در قزوین تولید می‌شود که یکی از سیاست‌های ما این است که تولید برق خورشیدی را در استان توسعه دهیم.

وی با بیان اینکه امسال اولین شهرک انرژی کشور در قزوین ایجاد شد، ابراز داشت: همه اراضی قابل سرمایه‌گذاری برای تولید برق خورشیدی در کمتر از یک روز جذب سرمایه‌گذار داشتند که در این راستا به دنبال این هستیم که استان تولیدکننده انرژی پاک باشیم.

استاندار قزوین تصریح کرد: ما همچنین ظرفیت تولید برق بادی را داریم و تونل بادی کهک به عنوان یکی از ظرفیت‌های تولید برق بادی کشور به حساب می آید و سرمایه‌گذاری خوبی هم آنجا در حال شکل گرفتن است.

وی با اشاره به اینکه بخش دیگری از اقتصاد استان مربوط به شرکت‎‌های بورسی است، گفت: البته باید یادآور شد بیشترین سرمایه‌گذاری در استان ما توسط بخش خصوصی انجام شده که بخشی از آنها شرکت‌های بورسی هستند که با سرمایه‌گذاری مردم در بورس اداره شده یا افزایش سرمایه می‌دهند.

اعلایی با تاکید بر مزیت‌های اقتصادی ظرفیت ترانزیتی این استان عنوان کرد: یک میلیون و نیم تردد خودروها به صورت روزانه در مسیرهای مواصلاتی قزوین اتفاق می‌افتد و جالب است که استان قزوین با چهل درصد از جمعیت کشور فاصله کمتر از 400 کیلومتر دارد.

صنایع علاقه به بورسی شدن دارند

وی در پاسخ به سوالی درباره نحوه کمک به توسعه شرکت‌های حاضر در بازار سرمایه توضیح داد: با توجه به ایجاد فضاهای جدید، فعالان بخش خصوصی در سبد تامین سرمایه خود تنوع ایجاد می‌کنند. این تصور که سرمایه در گردش‌های مورد نیاز یا سرمایه‌های توسعه‌ای مورد نیاز حتما باید با آورده خود سرمایه گذار یا تسهیلات بانکی تامین شود، با باور به ابزارهای جدید تامین سرمایه تکمیل می‌شود.

استاندار قزوین ادامه داد: در بازدید از کارخانجات استان بیش از گذشته می‌شنویم که به دنبال حضور در بازار سرمایه هستند و این بازار را ظرفیت‌ساز برای خود می‌بینند. برای کشور هم این زمینه ظرفیت‌سازی را برای مدیریت و کلان اقتصاد فراهم می‌کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما هم به دنبال تشویق فعالان اقتصادی برای استفاده از ابزارهای جدید هستیم چون دیگر امکان تامین سرمایه‌ها توسط منابع بانکی وجود ندارد و به دلیل بالا بردن پایه پولی یا افزایش نقدینگی صلاح نیست که تامین مالی توسط بانک‌ها صورت گیرد.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

13 − هشت =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان