صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۲
کد خبر : 125397

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز خبر داد؛

طرح جمع‌آوری شبانه پسماند در تبریز اجرایی می‌شود

طرح جمع‌آوری شبانه پسماند در تبریز اجرایی می‌شود
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز از آغاز طرح جمع‌آوری شبانه پسماند در تبریز خبر داد.

به گزارش شهر بورس، حبیبه هراتی مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تبریز در نشست خبری با اصحاب رسانه، درباره طرح جمع‌آوری شبانه پسماند، اظهار داشت: در شهر تبریز حدود هزار تن زباله از سطح شهر جمع‌آوری می‌شود. سرانه تولید ۶۳۰ گرم بوده که در مقایسه با استاندارد جهانی مناسب ارزیابی می‌شود. زمانی که مردم متوجه زیست محیطی بودن طرح می‌شوند، همکاری می‌کنند.

وی افزود: تبریز از نظافت مطلوب برخوردار است و تلاش‌های زیادی در این خصوص انجام می‌شود. علی‌رغم هزینه‌های انجام گرفته شده، ۸۰ درصد هزینه‌های پسماند متعلق به مرحله جمع‌آوری است.

هراتی از حذف باکس‌های زباله در سطح شهر طی‌ ماه‌های آینده خبر داد و گفت: باکس‌ها نزدیک به ۱۹ سال پیش در تهران اجرا و بلافاصله در سایر کلانشهرها راه‌اندازی شد. این عادت اشتباه در شهروندها ایجاد شد که در هر ساعت از شبانه‌روز می‌توانند زباله‌های خود را در باکس ها قرار بدهند و شهرداری ملزم به جمع آوری آنهاست. در این راستا،بر اساس دستورالعمل واحدی که از طرف وزارت کشور به شهرداری‌های کشور ابلاغ شده، حذف تدریجی باکس‌ها و جمع‌آوری شبانه پسماندهای شهری در تمام شهرها اجرایی می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز ادامه داد: این طرح از سوم اردیبهشت و همزمان با روز جهانی زمین پاک در ۲ منطقه زعفرانیه و رشدیه آغاز می‌شود و تلاش داریم در منطقه ۸ شهرداری تبریز که ۸۰ درصد رفت و روب و جمع‌آوری پسماند آن منطقه به صورت شبانه انجام می‌شود، صد در صدی شود. همه روزه از ساعت ۲۱ شب خودروهای سازمان مدیریت پسماند شهری، در محلات تبریز اقدام به جمع‌آوری پسماند از درب منازل خواهند کرد.

وی با اشاره به وجود مافیای زباله، خاطرنشان کرد: متاسفانه این افراد با سوءاستفاده از کودکان کار، زنان بی‌سرپرست و معتادان اقدام به جمع آوری زباله ها می کنند که باعث ایجاد مشکلات زیادی می شود. اولین مولفه برای توسعه پایدار ایجاد امنیت، سلامت و نظم است.

هراتی در پاسخ به سوالی مبنی بر جمع آوری پسماند بیمارستانی، گفت: پسماند بیمارستانی جزو پسماند ویژه بوده و عادی‌سازی آن برعهده علوم پزشکی است.

وی با بیان اینکه باکس‌گذاری در معابر و محلات از ۲۰ سال پیش در تهران و تحت عنوان جمع‌آوری مکانیزه پسماند شهری آغاز شد، افزود: جمع‌آوری مکانیزه معضلی برای کلانشهرها شده و علاوه بر شکستگی باکس‌ها، فعالیت زباله‌گردها منجر به تهدید سلامت و بهداشت جامعه نیز می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز با اشاره به نازیبایی موجود در سطح شهر به واسطه حضور باکس‌های زباله ابراز کرد: زیرساخت های جمع آوری از مبدا در سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز وجود دارد و باکس ها به صورت تدریجی حذف می شود.

تفاوتی میان بالاشهر و پایین شهر نیست

همچنین هادی بدری حامد، سرپرست معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری تبریز نیز طی این نشست خبری، اظهار داشت: ترافیک در موضوع جمع‌آوری شبانه پسماند بسیار مهم است، مخصوصا در هسته مرکزی شهر. جمع‌آوری شبانه می‌تواند مشکلات را تا حد زیادی حل کند و از طرف دیگر، معضل زباله‌گردها نیز حل خواهد شد.

وی ادامه داد: طی این طرح اگر ناحیه یا حوزه‌ای وظیفه خود را به درستی انجام ندهد، مشخص خواهد شد. در این برنامه، تفاوتی میان بالا و پایین شهر وجود نخواهد داشت.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × دو =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان