تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵
کد خبر : 88573

سازوکار محاسبه سنوات و حقوق بازنشستگی تعیین شد

سازوکار محاسبه سنوات و حقوق بازنشستگی تعیین شد
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه به تشریح مصوبات این کمیسیون درباره محاسبه سنوات و حقوق بازنشستگی می پردازد.

به گزارش شهر بورس، محسن زنگنه در توضیح جلسه عصر امروز کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه گفت. در این جلسه ماده ۲۹ لایحه درباره وضعیت صندوق‌های بازنشستگی و اعمال اصلاحاتی در زمینه صندوق‌ها و همچنین سنجه‌های حوزه بازنشستگی بود؛ نگاه مجلس جلوگیری از هرگونه اقدامی مبتنی بر اعمال فشاری بر اقشار جامعه است لذا اگر قرار بر انجام اقدام سختی باشد باید در حوزه شرکت‌های دولتی و مجموعه‌های وابسته به دولت صورت گیرد. با همین نگاه کمیسیون با مواد مربوط به تغییر و یا کاهش حقوق مکتسبه بازنشستگان مخالفت کرد.

وی توضیح داد: پیشنهاد دولت برای نحوه محاسبه حقوق بازنشستگی بر اساس میانگین ۵ سال آخر خدمت بود که کمیسیون این ماده را حذف کرد بر این اساس ملاک محاسبه حقوق بازنشستگی قانون فعلی یعنی میانگین دو سال آخر خدمت است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق درباره تصمیم کمیسیون درخصوص بند مربوط به تغییر سن بازنشستگی گفت: این بند برای بررسی بیشتر به کمیته مربوطه ارجاع شد.

وی همچنین بیان کرد: دولت در بندی سهم خود از پرداخت حق بیمه را کاهش و سهم بیمه شده را افزایش داده بود که کمیسیون این بند را حذف کرد.

زنگنه در توضیح مصوبه دیگر کمیسیون گفت: کمیسیون درباره وضعیت مشاغل سخت و زیان آور مصوب کرد که ۵۰ درصد از عنوان شغل‌های گروه «ب» با ماهیت سخت و زیان آور که بیش از حد متوسط است، برای هر سال یک و نیم سال تا حداکثر ده سال ارفاق در نظر گرفته شود لذا همان قانون فعلی در رابطه با این افراد پابرجا خواهد ماند اما در مورد ۵۰ درصد از عنوان شغل‌های که کمتر از حد متوسط هستند، کمیسیون مصوب کرد که برای هر سال یک و سه دهم سال و حداکثر هفت سال در نظر گرفته شود.

وی افزود: همچنین کمیسیون مصوب کرد برای کلیه عناوین شغلی گروه‌های الف با صفت محیط سخت و زیان آور برای هر سال یک و دو دهم و حداکثر ۵ سال لحاظ شود.

 منبع: مهر

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 2
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × 3 =

حسین دوشنبه , 16 مرداد 1402 - 18:25

سختی کار باید به ۲ قسمت درجه بندی شود. ۱.شدید ۲.متوسط. اگر شغلی در زیرمجموعه شدید قرار گرفت با ۲۳ سال وبدون شرط سنی و با ۳۰ سال حقوق ومزایا بازنشسته شود واگر شغلی زیر مجموعه متوسط قرار گرفت با ۲۵ سال وبدون شرط سنی وبا ۳۰ سال حقوق ومزایا بازنشسته شود وهمچنین کلا سقف سابقه بیمه در مشاغل سخت وزیان اور باید ۳۰ سال باشد چه شدید و چه متوسط وباید سقف سابقه بیمه ۳۵ سال در مشاغل سخت برداشته شود وهمچنین باید قانونی وضع شود که اگر شخصی تا ۲۸ سال سابقه بیمه در شغلی داشته باشد دیگر نباید با قانون مشاغل سخت وزیان اور بازنشسته شود وتا دو سال دیگر کار کند وبا ۳۰ سال سابقه بازنشسته شود چون شخصی که تا ۲۸ سال در شغلی دوام اورده و ۲ سال دیگر ۳۰ سال را پر میکند حتما شغلش سخت نبوده که توانسته ۲۸ سال در ان شغل بماند. به طور مثال ایا سختی کارشغل مهماندار هواپیما که جدیدا جزو مشاغل سخت قرار گرفته ایا با شغل کار در معدن یکسانه وایا باید کارکنان هردو شغل با یک سابقه بازنشسته شوند.

i چهارشنبه , 18 مرداد 1402 - 7:59

همچنین مهماندارهای هواپیما تمام حقوقشان ذخیره میشود چون هزینه ایاب و ذهاب ندارند و ماشین شرکت موظف است که انها را از دم در خانه تا فرودگاه ببرد و بیاورد همچنین صبحانه ناهار وشام و میان وعده به وفور در اختیار انهاست علاوه بر مصرف شخصی به خانه هم میبرند همچنین تهیه کیف پرواز و لباس فرم و تمام ملزومات بصورت سالانه توسط شرکت در اختیار انها قرار میگیرد همچنین در زمینه درمان شرکتهای هواپیمایی با شرکتهای بیمه تکمیلی قرارداد میبندند که قوی هستند . اصلا همین یک مزیت رفت وامد که خودش کلی هزیته و استرس داره و میتونه یکی از عوامل سخت و زیان اور باشه و همه کارمندان این هزینه و سختی را متحمل میشوند . برای اینکه مهماندارها قند تو دلشون جابجا نشه شرکت برای انها حمل و نقل در نظر میگیرد علاوه بر مزیتهای دیگر . چون همین هزینه حمل و نقل روزانه رفت و برگشت واقعا برای کسانی که سر کار میروند سنگین است و استرس زا.

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان