صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۹
کد خبر : 124784

با امضای کارزار؛

درخواست فعالان اقتصادی برای تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه‌ها

درخواست فعالان اقتصادی برای تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه‌ها
فعالان اقتصادی با توجه به تبعات منفی تعطیلی پنجشنبه‌ها بر تعاملات بین‌المللی و اقتصاد در کارزاری خواستار تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه هستند.

به گزارش شهر بورس، جمع کثیری از مردم، کارشناسان و فعالین اقتصادی در کارزاری از رئیس جمهور و رئیس مجلس خواستار تغییر تعطیلی شنبه‌ها به جای روز پنجشنبه شده‌اند.

در پی تصویب لایحه اصلاح ماده 87 قانون مدیریت خدمات کشوری در مجلس شورای اسلامی و کاهش ساعات اداری از 44 به 40 ساعت و تعطیلی پنجشنبه‌ها، برخی کارشناسان و فعالان اقتصادی نسبت به تبعات منفی این مصوبه بر تعاملات بین‌المللی و اقتصاد کشور ابراز نگرانی کرده‌اند.

فعالان اقتصادی معتقدند تعطیلی پنجشنبه‌ها در ایران با توجه به تعطیلات شنبه و یکشنبه در اکثریت قریب به اتفاق کشورهای دنیا، عملاً به منزوی شدن ایران در عرصه بین‌المللی و کاهش تعاملات فعالین اقتصادی، تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران ایرانی با شرکای خارجی خود منجر خواهد شد.

این موضوع می‌تواند تشدید تحریم‌ها، کاهش صادرات و واردات، تضعیف مراودات تجاری و اقتصادی و در نهایت افت تولید ناخالص داخلی و آسیب به ارکان توسعه پایدار کشور را به دنبال داشته باشد.

در این راستا، پیشنهاد می‌شود به منظور جلوگیری از این پیامدهای منفی، تعطیلات هفتگی کشور به جای پنجشنبه و جمعه به روزهای شنبه و یکشنبه یا جمعه و شنبه تغییر یابد. این تغییر می‌تواند ضمن حفظ تعاملات بین‌المللی، فرصت‌های بیشتری برای حضور فعال ایران در عرصه اقتصاد جهانی و ارتقای سطح تجارت خارجی کشور فراهم کند.

برای امضای این کارزار روی لینک کلیک کنید.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هجده − 11 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان